Polskie studio OhNoo zapowiada Tormentum - Dark Sorrow - niezależną przygodówkę point-and-click

Małgorzata Trzyna
2014/06/02 17:15
5
0

Witaj w świecie sennych koszmarów.

Tormentum - Dark Sorrow to surrealistyczna gra przygodowa, osadzona w mrocznym, przygnębiającym świecie balansującym na granicy sennego marzenia i koszmaru. Trzyosobowe studio OhNoo rozpoczęło nad nią prace 1,5 roku temu. Jego celem jest nie tylko dostarczać rozrywki, ale też skłaniać do refleksji nad ludzką egzystencją.

Akcja Tormentum - Dark Sorrow rozpoczyna się w momencie, gdy główny bohater budzi się, uwięziony w metalowej klatce, przyczepionej łańcuchem do maszyny latającej, zmierzającej w nieznanym kierunku. Nie pamięta on prawie niczego – nawet swego własnego imienia – ale pamięta szczyt wzgórza, na którym stoi rzeźba przedstawiająca gąszcz ludzkich rąk wyciągniętych ku niebu. Przemierzając kolejne krainy, bohater usiłuje poznać prawdę o otaczającym go świecie i dowiedzieć się czegokolwiek na temat własnej tożsamości. W swej podróży niejednokrotnie będzie musiał dokonać wyborów moralnych.

GramTV przedstawia:

Choć pomysł na protagonistę wydaje się oklepany, OhNoo Studio zapewnia, iż wykreowało „najbardziej oryginalny świat, jaki do tej pory widział gatunek gier przygodowych”. Twórcy inspirowali się dziełami polskiego artysty, Zdzisława Beksińskiego oraz szwajcarskiego malarza, Hansa Rudolfa Gigera. Na kształt Tormentum - Dark Sorrow wpłynęły również takie produkcje, jak Demon’s Souls i Dark Seed.

Jak to w życiu bywa, potrzeba nieco pieniędzy na ukończenie gry. OhNoo wystartowało ze zbiórką na Indiegogo, której celem jest zgromadzenie w ciągu dwóch miesięcy 9 000 dolarów. Twórców możecie wesprzeć także w inny sposób, głosując na Tormentum na Steam Greenlight.

Polskie studio OhNoo zapowiada Tormentum - Dark Sorrow - niezależną przygodówkę point-and-click

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
03/06/2014 12:20
Dnia 02.06.2014 o 20:40, eLp_Ne napisał:

Niektóre fragmenty trailera wyglądają jak żywo wyjęte z obrazów Beksińskiego czy Gigera

No właśnie odniosłem wrażenie, że graficy aż pojechali za bardzo. W sensie, że ten styl graficzny jest niestety wulgaryzacją i infantylizacją stylu Beksińskiego. Tak jakby ktoś z obrazów widział jednie Katedrę (i to po obejrzeniu filmu) i stwierdził, że oto jest esencja jego sztuki.Ja rozumiem, że mhrrrok i tak dalej, ale tutaj jest to tak przesadzone, że aż boli. Prawie każdy element jest ozdobiony na jedną modłę, "straszność" uzyskana tym samym sposobem, a wszystko bardziej przypomina groteskę niż faktyczny ciężki mroczy klimat.Sama gra może być ciekawa, szczególnie, ze Polacy mają rękę do przygodówek.No zobaczymy. Chętnie zapoznam się z nią bliżej. Tylko boję się, że brak inwencji grafików spowoduje spore znużenie tym tytułem.

Usunięty
Usunięty
02/06/2014 20:40

Niektóre fragmenty trailera wyglądają jak żywo wyjęte z obrazów Beksińskiego czy Gigera (który niestety niedawno umarł), ale to dobrze, dzięki temu zainteresowałem się tą produkcją. Będę śledził postępy, bo ostatnio dobrych p&c w takich klimatach jak na lekarstwo. A, i mam nadzieję, że przy wzorowaniu na Dark Seed nie brali pod uwagę tego, że jeśli nie zrobisz czegoś wtedy kiedy chcą autorzy nie możesz skończyć gry :D

Moooras
Gramowicz
02/06/2014 20:13

Świetna nazwa studia xD




Trwa Wczytywanie