Microsoft zadecydował, że Kinect będzie opcjonalnym urządzeniem peryferyjnym Xboksa One, co oznacza, że moc obliczeniową zarezerwowaną dla obsługi kamery będzie można wykorzystać w inny sposób.
Microsoft zadecydował, że Kinect będzie opcjonalnym urządzeniem peryferyjnym Xboksa One, co oznacza, że moc obliczeniową zarezerwowaną dla obsługi kamery będzie można wykorzystać w inny sposób.
- Dodatkowe zasoby pozwolą na zwiększenie nawet o 10% wydajności GPU – napisał przedstawiciel Microsoftu, zapytany, czy odłączenie Kinecta oznacza uzyskanie dodatkowej mocy obliczeniowej. – Chcemy udostępniać deweloperom nowe narzędzia i pozwolić im na elastyczne zarządzanie możliwościami Xboksa One przez wykorzystanie rezerw GPU w sposób, który najlepiej sprawdzi się w ich grach.
Czy to oznacza, że da się uzyskać 1080p i 60fps? Wszystko zależy od twórców, gdyż to oni zadecydują, na co przeznaczyć dodatkową moc Xboksa One.
- Gry na Xboksa One wyglądają wspaniale, oferują bogatą rozgrywkę i możliwość korzystania z różnych funkcji naszej platformy. Co zrobią twórcy ze zwiększoną wydajnością GPU, zależy tylko od nich. Rozpoczęliśmy już współpracę z wieloma deweloperami, dotyczącą najlepszego sposobu wykorzystania zmian. W przyszłości będziemy mieli więcej informacji na ten temat.
- W czerwcu wydamy nowe SDK, dzięki któremu deweloperzy będą mieli dostęp do dodatkowej mocy GPU, uprzednio zarezerwowanej dla Kinecta i różnych funkcji systemowych. Nasz zespół pracuje nieustannie nad kolejnymi usprawnieniami, które otworzą przed twórcami nowe możliwości. Nowe SDK oznacza zwiększenie możliwości naszego systemu i większą elastyczność, jeśli chodzi o naturalny interfejs użytkownika (komendy głosowe i gesty).