- Sezon 2 będzie wykorzystywać ten sam interfejs użytkownika, co personal story (zielona gwiazdka, dziennik zadań). Złota gwiazdka zostanie zarezerwowana dla festiwali i innych uroczystości.
- Akcja Sezonu 2 toczy się po wydarzeniach z personal story i sezonu 1. Wszyscy NPC będą zachowywać się tak, jakby gracz ukończył zarówno własny wątek fabularny, jak i brał udział w walce ze Scarlet. Wzięcie udziału w wydarzeniach Sezonu 2 nie wymaga ukończenia personal story.
- Każda postać na 80 poziomie będzie mogła wybierać, czy chce kontynuować personal story, czy wziąć udział w wydarzeniach Sezonu 2. Postacie na niższym poziomie nie będą mogły brać udziału w drugim sezonie Living World póki nie osiągną poziomu 80.
- Kolejne epizody będą składać się z nowych rozdziałów fabularnych, nie zabraknie również zmian w otwartym świecie Tyrii.
- Aby odblokować dostęp do wybranego rozdziału opowieści, wystarczy zalogować się w ciągu dwóch tygodni od jego wprowadzenia. Jeśli gracz nie zaloguje się w tym czasie, będzie mógł odblokować wybrany epizod za 200 gemów.
- Po odblokowaniu wybranego rozdziału będzie można do niego wracać do woli. Oznacza to, że na zdobycie wszystkich osiągnięć będzie nieograniczony czas, a nie tylko 2 tygodnie.
- Powtarzanie kolejnych rozdziałów personal story i wydarzeń Sezonu 1 nie będzie możliwe, gdyż nie zostały one zaprojektowane z myślą, by do nich powracać. Niewykluczone jednak, że w przyszłości Sezon 1 zostanie dodany do dziennika.
- W Sezonie 2 nie będzie meta-achievementów - gracze otrzymają nagrodę za ukończenie rozdziału opowieści. Dodatkowe nagrody można zdobyć, wypełniając misje w otwartym świecie.
- Ukończenie epizodu odblokuje szereg wyzwań. Mają być one trudniejsze niż w Sezonie 1 i będą stanowić wyzwanie nawet dla bardzo dobrych graczy.
Nowy sezon będzie przypominał osobisty wątek fabularny (personal story). Choć nowe rozdziały będą dodawane co dwa tygodnie, gracze będą mieli nieograniczony czas na ukończenie każdego etapu i zdobycie osiągnięć.