Gdy Turtle Rock pracowało nad pierwszym potworem, Goliathem, czerpało inspiracje z filmów Godzilla i King Kong. Okazuje się jednak, że w naturze występują dużo bardziej przerażające stworzenia niż ludzie potrafią wymyślić.
Gdy Turtle Rock pracowało nad pierwszym potworem, Goliathem, czerpało inspiracje z filmów Godzilla i King Kong. Okazuje się jednak, że w naturze występują dużo bardziej przerażające stworzenia niż ludzie potrafią wymyślić.
Dyrektor kreatywny Evolve, Phil Robb, powiedział, że potwory w grze są bardzo zróżnicowane, jeśli chodzi o wygląd i moce. Historia powstania każdego z nich również jest inna – twórcy inspirowali się rozmaitymi rzeczami, nie tylko filmami grozy.
- W przypadku Goliatha, sięgnęliśmy po klasykę – powiedział Robb. – Pierwszy potwór jest taki, jakiego należałoby się spodziewać: gigant, który może rzucać skałami, zionąć ogniem, daleko skakać i wspinać się po ścianach. Zatem sięgnęliśmy po Godzillę i King Konga. Te dwa potwory były dla nas inspiracją.
- W przypadku Krakena sprawa jest mniej oczywista. Wielu ludzi porównywało go do Cthulu, ale też przyglądaliśmy się stworzeniom występującym w naturze. Jesteśmy wielkimi fanami Sir Davida Attenborougha. Muszę powiedzieć, że w naturze istnieją dużo bardziej przerażające stwory niż jesteśmy w stanie wymyślić. W głębinach mórz żyją ogromne ośmiornice. Jeśli przyjrzeć się, w jaki sposób porusza się Kraken, widać, że przypomina gigantyczną ośmiornicę. W jego przypadku inspirowaliśmy się stworzeniami żyjącymi w głębinach.
Robb przewiduje, że graczom spodoba się wcielanie w złowieszcze potwory - podczas przeprowadzania testów okazało się, że każdy chciał nimi sterować.