Trwający QuakeCon 2014 zaowocował nowymi informacjami na temat nowej odsłony Dooma.
Trwający QuakeCon 2014 zaowocował nowymi informacjami na temat nowej odsłony Dooma.
Doom będzie napędzany przez silnik id Tech 6 (nazywanym przez twórców "id Tech 666"). Gra rozpocznie się na Marsie, obok budynków UAC tuż po tym jak dojdzie do inwazji potworów. Zaprezentowany kawałek gameplay'u koncentrował się właśnie wokół tych budynków i zabawy z shotgunem. Rozgrywka jest naszpikowana brutalnością i efektywnymi finisherami. Obserwujący pokaz zauważyli, że postać gracza ma do dyspozycji nowe ruchy zwiększające jej mobilność, jak np. podwójny skok, dzięki któremu łatwiej dostać się w trudno dostępne miejsca czy uciec przed potworami. Na ekranie przewijało się sporo groteski i momentami komiksowej wręcz brutalności - szczególnie, gdy bohater wyrwał rękę trupa, by w ten sposób posługując się odciskiem ręki otworzyć zamknięte drzwi. Także bronie są niezwykle widowiskowe w swoim działaniu - wyrzutnia rakiet dosłownie rozrywa potwory na strzępy, oddzielając od siebie poszczególne części ich ciała.
Pete Hines ujawnił, że nowy Doom od momentu oficjalnej zapowiedzi w roku 2008 doczekał się tak wielu zmian koncepcji i założeń, że w pewnym momencie cała produkcja ruszyła na nowo. Nowa gra z tej serii ma ponoć odznaczać się najwyższą możliwą jakością. - Wczesne wersje Doom 4 nie spełniały założeń odnośnie jakości, którą id i Bethesda chciały dostarczyć graczom na całym świecie. W związku z tym id zaczęło tworzyć nową wersję Doom która spełni wysokie oczekiwania, które każdy ma wobec tej gry jak i całej marki - powiedział wiceprezydent Bethesda.
Niestety, podczas pokazu nie można było mieć przy sobie sprzętu elektronicznego, nie spodziewamy się więc żadnych przecieków - musimy poczekać, aż Bethesda i id Software sami zdecydują o tym, że czas Dooma zaprezentować całemu światu. Oby nie kazali nam czekać na to zbyt długo.