Liczba klatek na sekundę jest ważniejsza od rozdzielczości - przyznaje szef Xboksa

Paweł Pochowski
2014/08/14 10:45

Według niego 1080p nie jest jakąś mityczną, perfekcyjną rozdzielczością.

Liczba klatek na sekundę jest ważniejsza od rozdzielczości - przyznaje szef Xboksa

Temat 1080p i 60 klatek na sekundę ciągnie się od czasów poprzedniej generacji, ale dopiero teraz rozkwitł z pełną mocą, gdy okazało się, że w części gier na Xbox One deweloperzy nie dali rady zaserwować takiej jakości obrazu, natomiast udało im się tego dokonać na PlayStation 4. Od tego czasu ta małą pięta achillesowa Xboksa One stała się tematem niezliczonej ilości wypowiedzi i dyskusji. Tym razem przyłącza się do niej nie kto inny, jak szef Xboksa - Phil Spencer.

Jego wypowiedź na ten temat sprowokowana została przez pytanie dziennikarza CVG o to, co takiego zrobił Microsoft, by zmniejszyć różnicę technologiczną pomiędzy PS4 i X1. - Wykonaliśmy sporo pracy z naszymi partnerami i cały czas ulepszamy nasze narzędzia do programowania. Ogłosiliśmy już, że Destiny będzie miało na Xbox One taką samą rozdzielczość i liczbę klatek na sekundę, co na PlayStation 4. Lista takich gier jest dłuższa - odpowiedział P. Spencer, przekonując jednak, że to nie wszystko co się liczy. - Koniec końców nie chciałbym jednak, by wszystko sprowadzało się do cyfr. 1080p nie jest jakąś mityczną, idealną rozdzielczością. Dla mnie ważniejsza jest liczba klatek na sekundę od rozdzielczości - przekonuje Phil.

GramTV przedstawia:

- Chciałbym oddać narzędzia w ręce twórców i nie przekonywać ich, że jest jakiś matematyczny wzór na odpowiednią rozdzielczość i prędkość wyświetlania obrazu dla ich gry, bo nie ma. Jasne, w takich produkcjach jak Forza osiągnięcie 1080p/60 fps jest ważne. Są gatunki, w których jest to oczekiwane, ale są też takie, w których wolałbym wykorzystać tą wydajność na lepsze efekty na ekranie czy ładniejsze oświetlenie - powiedział szef dywizji Xboksa.

O wyższości liczby klatek na sekundę od rozdzielczości wypowiedział się także swego czasu programista Watch Dogs. A dla Was, co jest ważniejsze? Zgadzacie się z Philem?

Komentarze
44
hydzior
Gramowicz
15/08/2014 10:08

> Konsole maja problemy z 1080p a PC powoli zbliza sie do 4K...Mała ilość PC zbliża się do 4k... Większość graczy siedzi jeszcze na ziemniakach niestety.

hydzior
Gramowicz
15/08/2014 10:08

> Konsole maja problemy z 1080p a PC powoli zbliza sie do 4K...Mała ilość PC zbliża się do 4k... Większość graczy siedzi jeszcze na ziemniakach niestety.

Usunięty
Usunięty
14/08/2014 18:15
Dnia 14.08.2014 o 17:47, Rimmorn napisał:

PS2 bylo mocniejsze od PC w momencie wyjscia

Co za bzdury. Nie, nie było.Było słabsze. W tym samym czasie, gdy na rynek wchodziło PS2, na PC można było grać w Shogun Total War w rozdzielczościach o których PS2 nie marzyło. A to tysiące jednostek na ekranie. Każdy port z PCta na PS2 z tamtego okresu wyglądał znacznie słabiej na PS2.Jedyne, co było mocne w PS2 to CPU (jak się weźmie czysto teoretyczną wydajność było mocniejsze niż CPU w pierwszym Xboksie - ale to tylko GFLOPSy). Ograniczeniem była niewielka ilość RAMu i dosyć słabe GPU (w porównaniu do np. GeForce''a 2).To samo tyczy się Xboksa 360, który też z niewiadomych przyczyn uznawany jest za potężniejszego od gamingowych PCtów z tamtego okresu.




Trwa Wczytywanie