37 proc. przebadanych Amerykanów gra na komputerach. Połowa z nich przyznaje, że wstrzymuje się z zakupem nowego tytułu do czasu, gdy zostanie on przeceniony.
37 proc. przebadanych Amerykanów gra na komputerach. Połowa z nich przyznaje, że wstrzymuje się z zakupem nowego tytułu do czasu, gdy zostanie on przeceniony.
- Skoro połowa graczy komputerowych, którzy grają w cyfrowe lub fizyczne tytuły na pecetach, spodziewa się nadchodzącej promocji, wydawcy i sprzedawcy muszą lepiej radzić sobie z tymi oczekiwaniami - ocenia Callahan. Ocenia się, że wpływ na taki stan rzeczy mają przede wszystkim promocje na największej platformie cyfrowej na rynku gier komputerowych i dystrybucja paczek, za które można zapłacić dowolną kwotę.
Badanie zostało przeprowadzone przez NPD w czerwcu na próbie 6225 mieszkańców Stanów Zjednoczonych w wieku 9 lat i starszych. 37 proc. badanych zostało zaklasyfikowanych do grupy osób grających na PC (średnio 6,4 godziny tygodniowo), ale aż 56 proc. z nich określiło się jako graczy okazjonalnych. Pozostałe 44 proc. gustuje w następujących gatunkach: przygodowe gry akcji, bijatyki, gry lotnicze, MMO, wyścigi, strategie czasu rzeczywistego, RPG, shootery i gry sportowe.
Wśród respondentów była minimalna przewaga mężczyzn (51-49), wyraźnie zarysował się za to podział płci i typu gracza: kobiety stanowiły przede wszystkim grupę odbiorców okazjonalnych, a mężczyźni przynależeli do graczy zatwardziałych. Średnia wieku gracza wyniosła 38 lat.