Dead Island może nie było wybitne, ale było dobrą grą, która - jako nowa marka - znalazła kilka milionów nabywców. Choć za jej stworzenie odpowiada Techland, prawa należą do Deep Silver.
Dead Island może nie było wybitne, ale było dobrą grą, która - jako nowa marka - znalazła kilka milionów nabywców. Choć za jej stworzenie odpowiada Techland, prawa należą do Deep Silver.
- Od samego początku marka Dead Island należała do Deep Silver - powiedział projektant gry, Maciej Binkowski. - W tamtym czasie nie znajdowaliśmy się na pozycji, która pozwalałaby nam negocjować. Zawarliśmy najlepszy możliwy kontrakt. To jak z graniem w pokera: musisz decydować, nie mając wszystkich informacji. Jeśli grasz pełen obaw, co może się stać, przegrasz. W tym czasie podjęliśmy najlepszą decyzję, jaką mogliśmy.
Techland stworzył Dead Island i Dead Island: Riptide, by później zająć się nową marką - Dying Light. Stworzenie Dead Island 2 powierzono innemu studiu - Yager.
- Mieliśmy lepsze i gorsze chwile - powiedział Binkowski. - Między wydawcą a deweloperem zawsze jest jakieś napięcie. Dla nas wszystko skończyło się dobrze, zostaliśmy zmuszeni, by pomyśleć nad nową marką... Nie możemy zrobić Dead Island 2 i po prostu wydać grę pod inną nazwą; to musi być coś świeżego, unikatowego. Nie było łatwo, chciałbym zrobić bezpośredni sequel, ale w pewnym momencie podjęto taką, a nie inną decyzję.
Binkowski wyjaśnił, że Deep Silver miało własną wizję dalszego rozwoju marki Dead Island, inną niż Techland. Dodał, że nawet w przypadku pierwszej części serii twórcy często nie zgadzali się z wydawcą, jak powinna wyglądać ostateczna wersja gry i przypuszcza, że był to jeden z czynników, które zadecydowały, że "dwójką" zajmie się inne studio.
Nowa gra Techlandu, Dying Light, ukaże się w styczniu 2015 n PC, PS3, PS4, X360 i XOne. Dead Island 2 trafi na sklepowe półki wiosną.