Powodem, dla którego Assassin's Creed Unity nie będzie działało w 1080p i 60fps jest zbyt mała moc obliczeniowa CPU.
Powodem, dla którego Assassin's Creed Unity nie będzie działało w 1080p i 60fps jest zbyt mała moc obliczeniowa CPU.
- Zdecydowaliśmy, że nałożymy te same ograniczenia na obie konsole, by uniknąć debat na temat ich wydajności i tego typu rzeczy - powiedział starszy producent, Vincent Pontbriand. - Niestety, technicznie ogranicza nas procesor. Procesor graficzny jest naprawdę potężny, grafika wygląda bardzo dobrze, ale CPU musi przetworzyć SI dużej liczby NPC-ów na ekranie, wszystkie systemy muszą działać jednocześnie. CPU jest wąskim gardłem i jest to nieco frustrujące, ponieważ sądziliśmy, że uda się nam dziesięciokrotnie zwiększyć możliwości SI, ale zdaliśmy sobie sprawę, że byłoby to bardzo trudne. To nie liczba wielokątów wpływa na liczbę klatek. Gdyby chodziło o samą grafikę, moglibyśmy wyciągnąć nawet 100fps, ale ze względu na SI jesteśmy ograniczeni do 30.
Assassin's Creed IV: Black Flag na początku również działało w 900p i 30fps na PS4 i Xboksie One. Dzięki łatce wydanej nieco po premierze gry na PS4 gracze mogli się cieszyć 1080p. Czy w przypadku Assassin's Creed Unity możemy liczyć na podobny patch - nie wiadomo.
Assassin's Creed Unity ukaże się 13 listopada.