Twórcy Assassin's Creed Unity zadowoleni z 30 klatek na sekundę

Paweł Pochowski
2014/10/09 11:00

Według nich gry wyświetlane z tą prędkością prezentują się bardziej kinowo.

Twórcy Assassin's Creed Unity zadowoleni z 30 klatek na sekundę

Niedawno ujawniona informacja o tym, że Assassin's Creed Unity będzie działać w 900p i 30fps na obu konsolach nowej generacji narobiła sporo szumu. W stronę twórców padły nawet oskarżenia, że specjalnie przygotowali grę tak, by działała na obu konsolach identycznie obniżając w ten sposób jakość, którą można by osiągnąć w wersji dla PS4. Twórcy informację zdementowali, a co więcej okazuje się, że 30 klatek na sekundę ich całkowicie zadowala, a o 60 fps nie mają oni najlepszego zdania.

- To niezbyt dobry pomysł, bo 60 klatek na sekundę nie dodaje aż tyle do zabawy, a co więcej gra nie wygląda wtedy zbyt dobrze. To trochę jak z filmem Hobbit, który wygląda trochę dziwnie - powiedział Nicolas Guérin w rozmowie z serwisem TechRadar.

GramTV przedstawia:

Jego zdanie podziela inny z producentów gry, Alex Amancio - dyrektor kreatywny projektu. - 30 klatek na sekundę było naszym celem, gra wygląda dzięki temu bardziej filmowo. 60 fps jest dobre dla strzelanki, natomiast dla gry z gatunku action adventure już nie. Dla ludzi jest lepiej, gdy wyświetlanych jest 30 klatek. Ponadto pozwala to przesunąć inne granice do maksimum - powiedział A. Amancio dodając, że podobne rozmowy toczą się o rozdzielczości ekranu, a ludzie gonią za dziwnymi liczbami zamiast pomyśleć, że skoro gra wygląda dobrze, to nikt nie powinien się tymi liczbami przejmować.

Zgadzacie się z ich zdaniem? Czy 30 klatek w grze akcji to wystarczająco?

Komentarze
42
Usunięty
Usunięty
10/10/2014 16:41

> Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie rozumiem tylko dlaczego 60 klatek w filmie odbiera> się inaczej niż 60 klatek w grze wideo.Bo w filmach klatki nakładają się na siebie (przeplot) dlatego jest wrażenie płynności - w grach tego nie ma. Każda klatka jest oddzielna. Dlatego 24 klatki filmowe to jak mniej więcej 48 klatek w grze. Assasinowe 30 klatek to tak jakbyśmy oglądali film w 15... Słaaaaaabo. A ci idioci z Ubi wciskają niezłą ciemnotę.

Usunięty
Usunięty
10/10/2014 02:57
Dnia 09.10.2014 o 12:35, ozoqq napisał:

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie rozumiem tylko dlaczego 60 klatek w filmie odbiera się inaczej niż 60 klatek w grze wideo.

A bo te klatki to dużo więcej niż tylko grafika. W wielu grach właśnie pomiędzy klatki wsadza się logikę gry. Czyli np. jeśli wciśniesz klawisz by iść do przodu to przy 30 klatach na sekundę jego naciśnięcie zostanie zarejestrowane z dokładnością do 33 milisekund. Przy 60 ten czas spada do okolic 16 ms. Ot, gra zaczyna płynniej reagować na twoje poczynania.Poza tym jest bardzo duża różnica między klatką wygenerowaną a wyświetloną. Kiedy słyszysz słowo "60 fps" to zapewne myślisz że to wartość stała - na każdą klatkę jest 16.67 ms. Ale tak nie jest - często mając 60 fps niektóre pojawiają się na ekranie na ponad 25 a inne na mniej niż 2 ms. Dopiero najnowsze monitory i karty graficzne potrafią przeciwdziałać temu zjawisku. Większa ilość klatek tutaj też pomaga - nawet jeśli nie ma idealnej synchronizacja to w dużo mniejszym stopniu odczujesz jeśli zabraknie np. 2 klatek ze 120 aniżeli 2 z 30.Świetnym przykładem jest: http://pclab.pl/art58968-5.htmlSpójrz sobie na filmik. To jest różnica w płynności między 144 fps (i 144 Hz ekranem) a 60 fps (i 60 Hz ekranem) nagrana z pomocą superszybkiej kamery. Różnica w płynności, jak widać, jest kolosalna.Więc jak w dzisiejszych czasach ktoś mówi że 30 fps jest "lepsze niż 60" to jest to marketingowy bełkot. Mogliby wprost powiedzieć że "przy mocy obliczeniowej PS4 i Xbox One stabilne 60 fps jest niemożliwe" (co zresztą wcale mnie nie dziwi, to w końcu wydajnościowe odpowiedniki HD7850 i Pentiuma G) ale cóż, lepiej wciskać graczom bzdury. A szkoda trochę bo ja to bym chciał mieć na PC-cie monitor 120 Hz i 120 fps w nowych tytułach o ile tylko sprzęt podoła. Ale obstawiam że wersje PC-towe będą równie wykastrowane i o wsparciu dla tej ilości klatek można zapomnieć.

Usunięty
Usunięty
10/10/2014 00:06
Dnia 09.10.2014 o 19:32, dark_master napisał:

najzabawniejsze jest tylko to, że wszyscy butthurtują o xbone że za słaby, ale jeśli ubi tym razem nie kłamie i faktycznie wszystko co najważniejsze rozbija się o proca, to tego akurat obie konsole mają tego samego..

Mówimy akurat o Ubisofcie, który znany z optymalizacji/jakości pisanego kodu nie jest -> patrz PCtowe AC. Ale jeżeli nie mają czasu na załatwienie bottlenecka na CPU, to więcej niż 30 FPS nie wycisną, bo nie mają z czego




Trwa Wczytywanie