Cud techniki na Wii, który nie ujrzał światła dziennego. Wypływają szczegóły o gwiezdnowojennych grach Rogue Squadron

Patryk Purczyński
2014/10/13 10:59
4
0

Były prezes studia Factor 5 zdradza kilka interesujących informacji na temat Kashyyyk: a Rogue Squadron Trilogy i Rogue Squadron: X-Wing vs Tie Fighter, które nigdy się nie ukazały.

Cud techniki na Wii, który nie ujrzał światła dziennego. Wypływają szczegóły o gwiezdnowojennych grach Rogue Squadron

Swego czasu pojawiły się informacje, że nieistniejące już dziś studio Factor 5 pracuje na zlecenie LucasArtsu nad gwiezdnowojenną trylogią na pierwszego Xboksa. W jej skład miały wejść odnowione i przystosowane do ówczesnych konsol Star Wars: Rogue Squadron, Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader i Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike. LucasArts zdecydował się jednak skasować ten projekt w momencie, gdy studio było już w połowie prac.

Jak zdradza po latach Julian Eggebrecht, były szef Factor 5, do tego przedsięwzięcia studio chciało po latach powrócić, tyle że już w wersji na Wii. Gra miała wykorzystywać wszystkie kontrolery konsoli Nintendo: Wii Wheel, Wii Balance Board i Wii Motion Plus, które miało rzecz jasna posłużyć do walki na miecze świetlne.

Dodatkowym atutem miał być fakt, że gra byłaby wyświetlana w 60 klatkach na sekundę. - Wierzcie mi, jeśli kiedykolwiek widzieliście jak wygląda to na Wii w 60 FPS, to jest to - i nie sądzę, bym w tym momencie przesadzał - technicznie najbardziej imponująca rzecz, jaką można było zobaczyć na Wii - komentuje Eggebrecht. Prace nad trylogią udało się ukończyć, ale mimo to nie została ona wydana.

GramTV przedstawia:

Drugim skasowanym projektem Factor 5 spod znaku Star Wars było Rogue Squadron: X-Wing vs Tie Fighter. Gra miała ukazać się jako jeden z tytułów startowych Xboksa 360. - W dużej mierze chodziło tu o grupy, bo to w końcu Rogue Squadron, racja? - mówi Eggebrecht. Rozgrywka miała się opierać na potyczkach dwóch frakcji: Reds i Imperium.

Ten projekt skasował LucasArts. Wówczas Factor 5 rozpoczęło rozmowy z Sony, jednak Shuhei Yoshida od początku odrzucił koncepcję Rogue Squadrona na PS3. Zamiast tego wolał zupełnie nowy projekt. Tak powstał niezbyt udany Lair.

Komentarze
4
alucard69
Gramowicz
13/10/2014 14:59

Trzeba było zamknąć LucasArts parę lat wcześniej - może nie stracilibyśmy tylu ciekawie zapowiadających się projektów.

Usunięty
Usunięty
13/10/2014 14:50

Kotory były ssąco ciupciające, chociaż wiem, że wiele osób uważa inaczej. Mi osobiście się nie podobały.Za to rogue squadron... jakie jest moje zaskoczenie, kiedy widzę ten artykuł, kiedy 5 minut wcześniej wyłaczyłem leciwego RS 3D :3 Świetna gierka!

Usunięty
Usunięty
13/10/2014 13:58

> Chciałbym grę w uniwersum SW tak wspaniałą jak trylogią Mass Effecta.Daleko nie trzeba szukać, ci sami twórcy zrobili KotORa, a Obsidian KotOR II.




Trwa Wczytywanie