The Evil Within - przegląd ocen

Patryk Purczyński
2014/10/14 16:01

Czy Shinji Mikami stanął na wysokości zadania i zaliczył triumfalny powrót do gatunku survival horroru? W lektyce raczej wnosić go nie będą, ale The Evil Within trzyma wysoki poziom.

The Evil Within - przegląd ocen

The Evil Within dziś zalicza swój debiut w Europie i Ameryce Północnej. Niektóre redakcje zdążyły już wydać swoje werdykty w sprawie produkcji Tango Gameworks. Jest nieźle, ale są zapewne tacy, którzy spodziewali się lepszego wyniku. Aktualna średnia ocen wersji na PS4 wynosi 76/100. Składają się na nią 22 noty.

Game Informer - 90/100

Grze udaje się doprowadzić dłonie do stanu spocenia i dostarczyć wstrząsającą i wynagradzającą rozgrywkę. Oglądanie napisów końcowych z odetchnięciem nie oznacza, że czujesz się jak zwycięzca; czujesz, że przetrwałeś.

Vandal Online - 89/100

Mikami powraca, i to z grą, która przywodzi na myśl Resident Evil 4, z lekkim posmakiem Silent Hilla i The Last of Us. Jest długa, trudna, zabawna i wymagająca. To pozycja, której nie możesz przegapić, jeśli podobało ci się RE 4.

IGN - 87/100

Brutalna, wymagająca i zapewniająca niezwykle dobrą zabawę gra. Jej dziwaczny świat i wymyślni przeciwnicy są z gruntu przerażający, a poczucie strachu jest znacząco zawyżane przez niedostatek zasobów do twojej dyspozycji.

3DJuegos - 85/100

The Evil Within to świetny rollercoaster. Każda lokacja jest jak z filmu z gatunku horror. Brutalna, szalona i pełna akcji.

Everyeye.it - 80/100

Survival horror w najlepszym wydaniu. Rozgrywka w starym stylu, niepokojąca i surrealistyczna przygoda.

GramTV przedstawia:

PlayStation Lifestyle - 80/100

Choć The Evil Within nie dorównuje poziomem doskonałości czy wywoływanego przerażenia słynnemu Resident Evil 4, jest to satysfakcjonująca i straszliwa przygoda.

Videogamer - 80/100

To gra, która po mistrzowsku podtrzymuje uczucie grozy, wie też kiedy podnieść poczucie bycia totalnie przytłoczonym - najpierw powoli, a potem nagle, w sposób wywołujący panikę. Tak robiło to wcześniej Resi 4. Detektyw Sebastian Castellanos nie jest jednak Leonem S. Kennedym.

Polygon - 65/100

The Evil Within ma świetne momenty, w których doskonała walka i ohydne projekty środowisk się spajają. Są to jednak tylko przelotne fragmenty, przyćmiewane przez decyzje projektowe, które zdają się być uwięzione we własnej chwale sprzed dekady.

The Escapist - 60/100

The Evil Within jest imponującą próbą przywrócenia klasycznego survival horroru, ale gra mogłaby się nauczyć jednej lub dwóch rzeczy od tytułów, które nie mają prawie dekady na karku. Ma swoje momenty geniuszu, ale są one przyćmione przez okresy zrażającego projektu.

Joystiq - 50/100

The Evil Within nie daje ci odpowiedniej szansy na odniesienie sukcesu. Nie dostarcza wystarczającej liczby informacji, byś mógł podjąć właściwe decyzje, ogranicza też twoją zdolność do skutecznej walki. Wymaga tylu powtórzeń, że nie jest w żadnym wypadku w stanie podtrzymać jakiekolwiek poczucie napięcia czy niepokoju. Opowieść jest przedstawiana tak niecelnie, że prawdopodobnie zapomnisz o czym traktuje scenariusz pomiędzy poszczególnymi scenami.

Komentarze
13
Mefisto
Gramowicz
14/10/2014 22:03
Dnia 14.10.2014 o 21:14, T3de napisał:

No właśnie, jak jest z poziomami trudności w tej grze? Ktoś kto nie jest ambitnym graczem znajdzie coś dla siebie?

Na początku możesz wybrać poziom przechadzka (łatwy) lub przetrwanie (średni), jest jeszcze trudny, ale nie aktywny - pewnie się odblokuje po przejściu średniego bądź łatwego.

Usunięty
Usunięty
14/10/2014 21:14

No właśnie, jak jest z poziomami trudności w tej grze? Ktoś kto nie jest ambitnym graczem znajdzie coś dla siebie?

Dared00
Gramowicz
14/10/2014 19:38

Mój ulubiony fragment z recenzji Escapista:"Alongside my review copy of the game was a note asking that reviewers play on the Casual difficulty setting, not the standard Survival setting (I went with the standard, by the way). Not only that, but each copy came with a sealed envelope containing advice and obscure tips for every single level of the game. Due to embargo restrictions, I cannot repeat those tips, but they provide sometimes crucial insight that the game itself never communicates."




Trwa Wczytywanie