Dyrektor kreatywny Far Cry 4: „To wrażenia sprzedają grę, nie rozdzielczość”

Katarzyna Dąbkowska
2014/10/28 08:45

Hutchinson twierdzi, że nie zwraca uwagi na rozdzielczość.

Dyrektor kreatywny Far Cry 4: „To wrażenia sprzedają grę, nie rozdzielczość”

Far Cry 4 będzie działało w 1080p, jednak dyrektor kreatywny gry, Alex Hutchinson, nie widzi w wysokiej rozdzielczości niczego ciekawego, a całość doznań skupia we wrażeniach z rozgrywki.

-Nie zwracam na to uwagi. Myślę, że to trochę dziwne, że gracze uważają za fajne gry retro z pikselami, ale rozdzielczość nadal ma dla nich znaczenie - mówi Hutchinson w wywiadzie dla Official Xbox Magazine. -Słyszałem, że w przypadku telewizorów 4K musimy siedzieć około 3,5 metra od ekranu, żeby w ogóle zobaczyć różnicę. Nie pamiętam dokładnych liczb, jednak uważam, że to jest już przesada. Gram tylko dla wrażeń. Jeśli gra na SNES byłaby fajna, zagrałbym w nią - dodaje.

Hutchinson twierdzi również, że to wrażenia z rozgrywki sprzedają grę, a pytania o rozdzielczość pojawiają się wtedy, kiedy mamy do czynienia z różnicami.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że większość gier, jak sam Far Cry 4, czy GTA V, pojawią się na PS4 w Full HD. Do tej grupy nie będzie jednak należało Assassin's Creed: Unity.

Premiera Far Cry 4 już 20 listopada na PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One.

Komentarze
13
elmartin
Gramowicz
28/10/2014 12:06

@ lis_23Oczywiście nie mówię, żeby nie rozwijać grafiki, fizyki i AI w grach, ale jakiś zdrowy rozsądek trzeba zachować.Nie tylko jojczyć i narzekać :)Jeżeli mowa o 4K itd. to jakoś tego nie widzę, szybko.Nie można się doczekać prawdziwego HD w telewizji :)Trochę to przypomina szał na 3D, którego osobiście nie lubię.Raczej czekam na Oculusa.

Usunięty
Usunięty
28/10/2014 11:37

Dnia 28.10.2014 o 11:23, elmartin napisał:

Mi osobiście taka super realistyczna grafika nie jest potrzebna, ale ja jestem wychowany na grach, które z super grafiką nie miały wiele wspólnego.

Też jestem wychowany na takich grach ( Pegasus i jego gierki: Big Noise, Dizzy, itp. PlayStation, gdzie zagrywalismy się dniami i nocami w Wormsy ;) ) ale jestem za rozwojem grafiki, gdyż buduje ona nie tylko klimat ale dodaje też grze estetyki. Gdyby grafika nie była ważna to nikt nie tworzyłby modów typu ENB, nie przerabiał tekstur na 2K, 4K, itp.

elmartin
Gramowicz
28/10/2014 11:23

Wydaje mi się, że problem super, hiper, ultra, extra, plus grafiki dotyczy raczej tylko bardzo wrażliwych i wymagających graczy.To jest chyba tak jak z muzyką i audiofilami.Należy jeszcze dodać malkontentów, którzy i tak nie zagrają na najwyższych detalach, bo ich po prostu nie stać na sprzęt, ale swoje trzy grosze zawsze dorzucą.Mi osobiście taka super realistyczna grafika nie jest potrzebna, ale ja jestem wychowany na grach, które z super grafiką nie miały wiele wspólnego.Może właśnie dlatego, większą wagę przykładam do samej historii w grze, rozgrywki i czerpię przyjemność z każdej minuty.Co do FC4, to swój preorder już wycofałem, właśnie zgodnie z tym co powiedział Pan Hutchinson - na podstawie wrażeń z rozgrywki w przedstawionych filmikach :)Chyba nie o to mu chodziło ;D




Trwa Wczytywanie