Uwaga klientów ma skupić się na młodszym, bardziej zaawansowanym braciszku sensora. Tym, który rozpoczął życie jako składowa ekosystemu Xboksa One.
Uwaga klientów ma skupić się na młodszym, bardziej zaawansowanym braciszku sensora. Tym, który rozpoczął życie jako składowa ekosystemu Xboksa One.
O nieuniknionym posunięciu dowiadujemy się ze wpisu na blogu poświęconym pecetowej inkarnacji Kinecta. Nie sprecyzowano kiedy dokładnie należy spodziewać się zniknięcia ostatniego sensora z półek, ale 2015 będzie definitywnym końcem jego pierwszej generacji. Microsoft nie zamierza produkować więcej kamerek po wyczerpaniu zapasów w magazynach.
Wspomniany wpis to także laurka dla dziedzictwa Kinecta. Laurka całkowicie zresztą zasłużona. Kinect nie zrewolucjonizował grania, ale przyczynił się do wielu przełomów w dziedzinach często zupełnie z grami niezwiązanych. Edukacja, medycyna,handel - to tylko kilka z branż czerpiących z możliwości sensora garściami. Niewykluczone, że upowszechnienie się drugiej generacji sprzętu wśród profesjonalnych oraz domorosłych majsterkowiczów przyniesie jeszcze więcej genialnych wynalazków.
Pierwszy Kinect dla Windowsa trafił do sprzedaży w lutym 2012, jego następca zawędrował na półki dwa lata później, w lipcu ubiegłego roku.