Oto dowód na to, że tworząc gry na urządzenia przenośne można zbić fortunę. Tym, jak zarabiało na siebie Monument Valley, pochwalili się jego twórcy, prezentując bardzo szczegółowe dane.
Oto dowód na to, że tworząc gry na urządzenia przenośne można zbić fortunę. Tym, jak zarabiało na siebie Monument Valley, pochwalili się jego twórcy, prezentując bardzo szczegółowe dane.
Ponad 575 tys. nabywców znalazło rozszerzenie Forgotten Shores. Łącznie gra zainstalowana jest na ponad 10 milionach urządzeń. Ustwo Games do tej statystyki zliczyło zakupy grupowe, udostępnienia na innych urządzeniach i nieautoryzowane pobrania. Największym rynkiem dla Monument Valley okazały się Stany Zjednoczone, gdzie dokonano 38 proc. zakupów.
Koszt stworzenia gry nie był jednak mały. Ośmioosobowy zespół tworzył ją przez 55 tygodni, co wymagało nakładów przeszło 850 tys. dolarów. Kolejne 29 tygodni i 550 tys. pochłonęła produkcja dodatku. Efektem jest nie tylko znakomita sprzedaż, ale również wysokie oceny (średnia w portalu Metacritic 89/100) i nagrody, m.in. Gra roku na iPada, przyznana przez App Store.
Więcej statystyk z Monument Valley Ustwo Games zawarło w powyższej infografice.