Uncharted 4 i 60 klatek na sekundę? Tylko pod pewnymi warunkami

Paweł Pochowski
2015/01/18 12:45

Naughty Dog tłumaczy, że ma swoje priorytety.

Uncharted 4 i 60 klatek na sekundę? Tylko pod pewnymi warunkami

W wywiadzie dla magazynu EDGE Bruce Straley, reżyser gry, przyznał, że demo prezentowane podczas PlayStation Experience wyświetlane było w stałej liczbie 30 klatek na sekundę. Bruce przyznał, że pełna wersja gry może, ale nie musi działać w 60 fps. Dla twórców nie jest to po prostu najważniejsze.

- Aktualnie jesteśmy ponad 30 klatkami, ale na potrzeby dema liczba była zablokowana. (...) Zrobimy wszystko co tylko będzie trzeba, aby zrobić grę dokładnie taką, jaką chcemy. Jeżeli będzie to znaczyło, że dla osiągnięcia 60 klatek na sekundę musielibyśmy zrezygnować z czegoś co wpłynęłoby na doświadczenia graczy, to w takim momencie naszym wyborem jako twórców gry jest powiedzenie "wybieramy odczucia graczy, nie 60 klatek" - powiedział Bruce.

GramTV przedstawia:

Aktualnie w studiu trwa pełna mobilizacja związana z pracami nad Uncharted 4: A Thief's End, o czym informowaliśmy w minionym tygodniu. Z tego też powodu zawieszono wszystkie inne projekty, w tym The Last of Us 2.

Komentarze
53
Usunięty
Usunięty
20/01/2015 18:23
Dnia 20.01.2015 o 18:01, SplitGrave napisał:

Na pewno każdy przeciętny gracz bawi się w coś takiego.

Kto powiedział, że to gracz ma się w to bawić? To robota dla programisty.

Dnia 20.01.2015 o 18:01, SplitGrave napisał:

A widziałeś jak wyglądają efekty physx liczone przez procesor? Tak się składa że własnie NIE wyglądają, bo w 99% przypadkach procesor jest do tego za wolny.

Widziałem - jednocześnie to nie oznacza:a) że nie da się tego zrobić używając innych bibliotek i wykonując operacje na GPUb) nie da się zrobić tego na CPU odpowiednio szybko (mówimy tu o niektórych efektach, które wycięto z remastera Metro nawet w wersji PCtowej a przywrócono dopiero w patchu).

Usunięty
Usunięty
20/01/2015 18:23
Dnia 20.01.2015 o 18:01, SplitGrave napisał:

Na pewno każdy przeciętny gracz bawi się w coś takiego.

Kto powiedział, że to gracz ma się w to bawić? To robota dla programisty.

Dnia 20.01.2015 o 18:01, SplitGrave napisał:

A widziałeś jak wyglądają efekty physx liczone przez procesor? Tak się składa że własnie NIE wyglądają, bo w 99% przypadkach procesor jest do tego za wolny.

Widziałem - jednocześnie to nie oznacza:a) że nie da się tego zrobić używając innych bibliotek i wykonując operacje na GPUb) nie da się zrobić tego na CPU odpowiednio szybko (mówimy tu o niektórych efektach, które wycięto z remastera Metro nawet w wersji PCtowej a przywrócono dopiero w patchu).

Usunięty
Usunięty
20/01/2015 18:01
Dnia 20.01.2015 o 16:13, Henrar napisał:

a) można stworzyć na nowo używając innych bibliotek (np. Havok)

Na pewno każdy przeciętny gracz bawi się w coś takiego.

Dnia 20.01.2015 o 16:13, Henrar napisał:

b) zdajesz sobie sprawę z tego, że PhysX można liczyć na procesorze (gry z poprzedniej generacji miały PhysXa liczonego na CPU, w tym także właśnie Metro)?

A widziałeś jak wyglądają efekty physx liczone przez procesor? Tak się składa że własnie NIE wyglądają, bo w 99% przypadkach procesor jest do tego za wolny.




Trwa Wczytywanie