Gry wideo na Kickstarterze w odwrocie? Nie według samego Kickstartera

Piotr Bajda
2015/01/23 16:10
2
0

Gdy przyjrzeć się z bliska finansowaniu społecznościowemu gier w zeszłym roku, można dojść do wniosku, że faktycznie otwieraliśmy portfele mniej chętnie niż w poprzednich latach. Kickstarter sugeruje jednak inne wytłumaczenie.

Gry wideo na Kickstarterze w odwrocie? Nie według samego Kickstartera

Podsumowujący miniony rok na Kickstarterze raport mówił o zebraniu 89.1 miliona dolarów w kategorii gier. Teraz, po czasie pojawiają się jednak nowe fakty, wedle których lwia część tej kwoty przypadła projektom związanym z grami planszowymi i pochodnymi. Gry wideo wsparło jedynie 28 milionów dolarów. Dla porównania w roku 2013 suma ta wyniosła 58 milionów dolców. Niemal dwa razy więcej.

Zajmujący się społecznością Kickstartera Luke Crane studzi jednak nastroje, odradzając wyciąganie pochopnych wniosków.

GramTV przedstawia:

To prawda, że na gry wideo przekazano mniej funduszy, ale mamy do czynienia z najwyższą liczbą sfinansowanych projektów w historii - 465 gier w porównaniu do 438 w roku 2013. Pojawiło się mniej blockbusterów, co skutkuje mieszanką zróżnicowanych, mniejszych projektów. - mówi Crane.

I to chyba zdrowsze środowisko dla małych, potrzebujących wsparcia twórców.

Komentarze
2
elmartin
Gramowicz
23/01/2015 17:42

Czyli stara prawda się sprawdza: Małą łyżką, ale często.Lepiej skończyć więcej mniejszych projektów, niż nie skończyć większości.Brakuje mi tylko informacji, ile z tych sfinansowanych, okazało się wartych sfinansowania ?

elmartin
Gramowicz
23/01/2015 17:42

Czyli stara prawda się sprawdza: Małą łyżką, ale często.Lepiej skończyć więcej mniejszych projektów, niż nie skończyć większości.Brakuje mi tylko informacji, ile z tych sfinansowanych, okazało się wartych sfinansowania ?