Do sieci wypłynęły najważniejsze informacje z zapowiedzi Rise of the Tomb Raider opublikowanej na łamach Game Informera. Crystal Dynamics stawia na różnorodność.
Do sieci wypłynęły najważniejsze informacje z zapowiedzi Rise of the Tomb Raider opublikowanej na łamach Game Informera. Crystal Dynamics stawia na różnorodność.
Informacji tych dostarcza nowy numer magazynu Game Informer, w którym, jak już wczoraj donosiliśmy, Rise of the Tomb Raider jest tematem okładkowym. Z obszernej zapowiedzi wiadomo ponadto, że w grze pojawią się co najmniej dwie różne lokacje z kuli ziemskiej. Lara Croft na pewno wybierze się na pokrytą śniegiem Syberię.
Zmiany względem Tomb Raidera mają zajść w obrębie walki. Crystal Dynamics chce, by gracze w Rise of the Tomb Raider więcej uwagi poświęcali planowaniu akcji zaczepnych; chce jednocześnie uniknąć ciągłego przekradania się za plecami nieprzyjaciela. Lara Croft będzie w stanie zgubić przeciwnika po wcześniejszym zwróceniu na siebie jego uwagi. Dziennikarze Game Informera twierdzą, że starcia przypominały nieco konfrontacje z The Last of Us.
Główna bohaterka Rise of the Tomb Raider będzie w stanie wspinać się po drzewach, chować w krzakach i pływać. Do jej dyspozycji Crystal Dynamics odda szeroki arsenał - każdy rodzaj broni ma mieć więcej niż jeden typ, pojawi się dużo łuków z odmiennymi atrybutami. Gracze będą mogli ponadto odwrócić lub przyciągnąć uwagę przeciwników, ściągając ich w pożądane miejsce, za pomocą odpowiednich narzędzi.
Głównym przeciwnikiem Lary w Rise of the Tomb Raider ma stać się środowisko. Postać przewodnia będzie w stanie leczyć rany za pomocą materiałów i ziół. W grze pojawi się system pogodowy. Na zmiany wyczulone będą zarówno zwierzęta, jak i ludzie. Nie potwierdzono wprost obecności dynamicznego cyklu dnia i nocy, ale na łamach Game Informera znalazła się wzmianka o reakcji zwierząt na zmieniające się pory dnia.
W Rise of the Tomb Raider pojawi się ponadto Johan, znany z poprzedniej części. Gra ukaże się w tegorocznym okresie przedświątecznym na Xboksie One i Xboksie 360. Za tę ostatnią wersję odpowiada ekipa Nixxes Software. Właściciele pozostałych platform muszą uzbroić się w nieco więcej cierpliwości. Nowa odsłona przygód Lary Croft zapewne dotrze także na PlayStation i pecety, ale stanie się to dopiero w przyszłym roku z uwagi na umowę o czasowej wyłączności między Microsoftem a Square Enix.