Szef Treyarch był przeciwny zombie w Call of Duty. "Uniknąłem największej pomyłki w karierze"

Patryk Purczyński
2015/02/05 09:41
4
0

Droga zombiaków do Call of Duty była pełna wybojów. O tym, z jakim trudem nieumarli przecierali akurat ten szlak, opowiada szef studia Treyarch, Mark Lamia.

Szef Treyarch był przeciwny zombie w Call of Duty.

Obecność zombie w grach Call of Duty od studia Treyarch to już świecka tradycja. Początkowo pomysł ich wprowadzenia nie cieszył się jednak sympatią Marka Lamii. Podczas szczytu DICE zdradził on, że idea zrodziła się w głowach grupki programistów, którzy w wolnym czasie zaprojektowali prototypy nieumarłych jedynie dla zabawy.

Zombiaki w sposób oczywisty nie pasowały jednak do umiejscowienia Call of Duty: World at War, którego akcja toczyła się przecież w trakcie II wojny światowej. Mark Lamia rozważał więc zakomunikowanie autorom niekonwencjonalnego pomysłu, by przestali marnować energię na takie rzeczy i skupili się na właściwym projekcie. Teraz stwierdza: - To byłaby największa pomyłka w mojej karierze.

Lamia ostatecznie sam wypróbował tryb, który, jak się później okazało, bardzo mu się spodobał. Kolejną przeszkodą było jednak przekonanie szefów marki do wrzucenia modułu do gry. Jak zdradza szef Treyarch, padały nawet głosy, że byłaby to hańba dla serii. Zespół mimo to nie zaprzestał prac nad trybem z udziałem zombiaków i rozsiewał po firmie pozytywne opinie na jego temat.

GramTV przedstawia:

Zespół PR-owców Call of Duty nie był jednak przekonany do tego pomysłu. Padały zarzuty, że za bardzo stroni on od głównego nurtu CoD-a. Ostatecznie zombie mode trafił do World at War jedynie w formie żartu, odblokowywanego po przejściu zasadniczej kampanii. Tryb stał się niezwykle popularny, a reszta jest historią.

Mark Lamia nie zdradził podczas swego wystąpienia żadnych szczegółów na temat Call of Duty, nad którym obecnie pracuje Treyarch. Z dużą dozą przekonania możemy jednak podejrzewać, że w grze nie zabraknie zombiaków.

Komentarze
4
Moooras
Gramowicz
05/02/2015 13:11

I zamiast zrobić L4D zanim powstał L4D, oni woleli to upchnąć do CoD.

MBi
Gramowicz
05/02/2015 11:45

Zombie, inaczej pochłaniacz ołowiu. Jeżeli miałbym wytypować gry, które mnie wkurzają to będą to gry z zombie. Jestem prawie pewien, że najwięcej psychopatów to właśnie fani takich gier. Jak się coś zabije w grze to spoko, ale jeśli to coś wstaje kilka razy, a my tłuczemy to coś kilkanaście razy aż głowa eksploduje, itd. to to już nie jest zabawne, tylko irytujące, a ciągły gniew prowadzi do szaleństwa.

Usunięty
Usunięty
05/02/2015 11:13

No tak w razie jakiś powiedzmy niedociągnięć sytuacje zawsze może uratować DLC :P




Trwa Wczytywanie