Zdecydowanie najwięcej gier Konami sprzedaje się na konsolach PlayStation. Największym rynkiem zbytu dla produkcji z katalogu azjatyckiej firmy pozostaje Europa.
Zdecydowanie najwięcej gier Konami sprzedaje się na konsolach PlayStation. Największym rynkiem zbytu dla produkcji z katalogu azjatyckiej firmy pozostaje Europa.
Wiadomo natomiast, jak pomiędzy poszczególnymi systemami rozkładała się sprzedaż wszystkich gier Konami w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku fiskalnego (kwicień-grudzień 2014). Zdecydowanym liderem jest PlayStation, które wypracowało 64 proc. sprzedaży (35 proc. - PS3, 20 - PS4, 6 - PS Vita, 3 - PSP).
Xbox dokłada 17 proc., z czego 11 X360, a PC - jedną dziesiątą. Łącznie firma sprzedała w tym okresie 6,34 miliona kopii, wyraźnie mniej niż w trzech kwartałach poprzedniego roku fiskalnego. Wówczas konsumenci zakupili 7,19 mln kopii gier Konami. Największym rynkiem zbytu pozostaje Europa, natomiast obie Ameryki wyprzedziły w tym roku Japonię.
"Jeśli chodzi o serię Metal Gear, zorganizowaliśmy promocyjne pokazy na 10 międzynarodowych imprezach branżowych w różnych państwach, otrzymując przychylne recenzje. Dodatkowo, Pro Evolution Soccer 2015 i jego nowy tryb gry, myClub, również spotkał się z sympatią recenzentów. Oczekujemy, że produkt ten będzie miał stały udział w naszych zyskach dzięki opłatom wewnątrz gry za sieciowe usługi" - diagnozuje Konami.W raporcie japońska firma podkreśla również swoją aktywność na rynku gier na urządzenia przenośne. Tu prym wiodą Jikkyou Pawafuru Puroyakyu oraz World Soccer Collection S.