ICO Partners przedstawiło raport, z którego wynika, jakie marki i tytuły przyciągały największą uwagę dziennikarzy branżowych w minionym roku.
ICO Partners przedstawiło raport, z którego wynika, jakie marki i tytuły przyciągały największą uwagę dziennikarzy branżowych w minionym roku.
Co ciekawe, na samym początku roku marka należąca do Microsoftu dotrzymywała kroku rywalowi z Japonii, ale wraz z upływem kolejnych miesięcy PlayStation powiększało swoją przewagę. W starciu konsol poprzedniej generacji górą również jest Sony: 227 tys. publikacji poświęconych PS3 do 171 tys. dotyczących Xboksa 360.
- Interesujące jest to, że Xbox One osiąga niemalże identyczny poziom, jak Android czy iOS - zauważa Thomas Bidaux. - To, że te systemy znajdują się na tym samym poziomie co Xbox One, jest imponujące - komentuje. Konsola Microsoftu miała nad nimi zaledwie po kilka tysięcy publikacji przewagi. Zdecydowanie najgorzej wypadają w tym rankingu Oculus i Ouya.
ICO Partners sporządziło również raport dotyczący gier. Tu prym wiedzie Titanfall, z ponad 40 tys. publikacji. Tuż za strzelanką Respawn Entertainment plasują się Minecraft i Destiny, a do pierwszej piątki łapią się jeszcze Assassin's Creed Unity i GTA V. Wśród gier MOBA zdecydowanie najpopularniejsze było League of Legends (ponad 20 tys. wpisów), a w przypadku masówek uwaga dziennikarzy skupiona była w największym stopniu na World of Warcraft (również ponad 20 tys. publikacji).