Twórca Rise of the Tomb Raider obiecuje: zagadki będą bardziej złożone

Patryk Purczyński
2015/02/17 16:35

Już w zapowiedzi Game Informera, będącej pierwszym na świecie wglądem w Rise of the Tomb Raider, padły zapewnienia o większym nacisku na zagadki. Teraz myśl tę rozwija Noah Hughes z Crystal Dynamics.

Twórca Rise of the Tomb Raider obiecuje: zagadki będą bardziej złożone

- Zagadki to istotna część formuły Tomb Raidera. Jesteśmy więc podekscytowani, że będzie więcej grobowców w grze, a co za tym idzie także więcej łamigłówek - deklaruje Noah Hughes, dyrektor kreatywny w studiu Crystal Dynamics, aktualnie pracującym nad Rise of the Tomb Raider.

- Nadal będzie występowała duża różnorodność w trudności zagadek. Niektóre tajemne grobowce są większe, a w niektórych przypadkach trzeba rozwiązać trudniejsze łamigłówki. Staramy się wprowadzić w grze gradację - zapewnia przedstawiciel Crystal Dynamics. Zagadki mają być wciąż oparte na fizyce - tak jak w poprzedniej części Tomb Raidera. Tym razem częściej będą za to występowały w miejscach ze starożytnym motywem przewodnim.

Oprócz pobocznych zadań polegających na rozplątaniu kłębka, łamigłówki pojawią się również w kampanii, i to także we współczesnych lokacjach. - Naszym zamiarem jest rzucenie wyzwania graczom. Nie chcemy jednak, by przeciętni odbiorcy znajdywali się w sytuacjach patowych - tłumaczy Noah Hughes.

- Jedną z rzeczy, które robimy w celu podniesienia poziomu w grobowcach jest coś, co nazywamy zagnieżdżonymi łamigłówkami. To powszechna rzecz w klasycznych Tomb Raiderach. Trzeba tam zrobić wiele rzeczy, by rozwikłać główną zagadkę. To pozwala graczom na aktywną zabawę z tymi różnymi elementami i nie sprowadza się do stania twarzą w twarz z zagadką i drapania się po głowie - obrazuje.

GramTV przedstawia:

- Rozwiązanie zagadek z grobowców zabierze więcej czasu, ale to i tak interesująca kombinacja fizyki i systemów przyczynowo-skutkowych, które prowadzą do wielkiego finału, jakim jest przebrnięcie przez drzwi w ostatnim pomieszczeniu - dodaje.

Dyrektor kreatywny Rise of the Tomb Raider podkreśla również, że Crystal Dynamics postanowiło położyć większy nacisk na łamigłówki po zebraniu opinii graczy, którzy mieli styczność z Tomb Raiderem z 2013 roku.

Przy okazji zachęcamy do rzucenia okiem na nowe screeny z Rise of the Tomb Raider.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
17/02/2015 22:00

Okraszone tutorialem ze szczyptą podświetlonych obiektów, co by się nikt nie pogubił :P

Usunięty
Usunięty
17/02/2015 21:34

Dnia 17.02.2015 o 21:13, Niflheim napisał:

Jakoś w poprzednich TR udało się stworzyć dużo lepsze poczucie przygody bez efekciarstwa a''la Michael Bay i z minimalną ilością cutscenek. ;P Nie tędy droga dla tej serii.

Wiesz, ja nie lubię poprzednich odsłon TR i dla mnie, nowa odsłona ( która jest rebootem, a nie kontynuacją ) jest bardzo dobra.

Dnia 17.02.2015 o 21:13, Niflheim napisał:

Filmowość będzie pchać akcję do przodu, taki właśnie kierunek obrali w reboocie. Uncharted doskonale wie czym jest, a czym nigdy nie będzie. Poziomy będą bardziej otwarte (bo pozwalają na to większe możliwości hardware''u), będzie więcej możliwości rozprawienia się z przeciwnikiem, ale nie zrobi się z tego nagle bóg wie jaki sandbox.

Z ostatnich wypowiedzi wynika, że można się jednak spodziewać sporej otwartości. Zobaczymy, jak to wyjdzie w praktyce.

Usunięty
Usunięty
17/02/2015 21:13
Dnia 17.02.2015 o 20:30, lis_23 napisał:

Mnie się ta filmowość podoba, w końcu to ma być przygoda.

Jakoś w poprzednich TR udało się stworzyć dużo lepsze poczucie przygody bez efekciarstwa a''la Michael Bay i z minimalną ilością cutscenek. ;P Nie tędy droga dla tej serii.

Dnia 17.02.2015 o 20:30, lis_23 napisał:

Zresztą, jeżeli teren akcji będzie większy a sama rozgrywka bardziej sandboxowa, to owa filmowość nie będzie aż tak pchać akcji na przód.

Filmowość będzie pchać akcję do przodu, taki właśnie kierunek obrali w reboocie.

Dnia 17.02.2015 o 20:30, lis_23 napisał:

Wydaje mi się, że twórcy nowego Uncharted idą tą właśnie drogą.

Uncharted doskonale wie czym jest, a czym nigdy nie będzie. Poziomy będą bardziej otwarte (bo pozwalają na to większe możliwości hardware''u), będzie więcej możliwości rozprawienia się z przeciwnikiem, ale nie zrobi się z tego nagle bóg wie jaki sandbox.




Trwa Wczytywanie