Wiedźmin 3: Dziki Gon - masa nowych szczegółów, screeny i mapa świata

Patryk Purczyński
2015/03/23 13:41

Jeśli z niecierpliwością wyczekujecie na ugoszczenie Geralta na swoim pececie, Xboksie One lub PS4, mamy coś w sam raz dla Was.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - masa nowych szczegółów, screeny i mapa świata

Niemiecki magazyn GameStar dostarczył mnóstwa nowych informacji na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Od razu przechodzimy zatem do konkretów. Po drodze rzućcie okiem na nowe screeny z produkcji CDP RED.

  • od czasu styczniowego pokazu, CD Projekt RED znacząco poprawił walkę; na padzie wydaje się teraz niezwykle płynna, na myszy i klawiaturze zdarzają się jeszcze potknięcia, ale studio obiecało dograć wszystkie kwestie do premiery
  • zmiana kontrolera z gamepada na mysz automatycznie powoduje zmianę wyświetlania na ekranie
  • poziomy trudności (łatwy, normalny, trudny, mroczny) można zmieniać w dowolnym momencie; zmienia się wówczas inteligencja przeciwnika, ale nie poziom zadawanych obrażeń
  • grę można dopasować do swoich upodobań; jako przykład podano opcję deaktywacji markerów zadań lub punktów zainteresowania; można nawet przejść całą grę bez znaczników wyświetlanych na ekranie
  • nawet jeśli gracz wyłączy wszelkie znaczniki, nadal będzie otrzymywał audiowizualne podpowiedzi, np. usłyszy człowieka wołającego o pomoc
  • negocjacje dotyczące nagród za schwytanie potworów będą toczyły się w ramach minigry - pojawi się okno, w którym wyznaczysz proponowaną wysokość nagrody; w tym samym czasie będzie widoczny wskaźnik zezłoszczenia NPC-a; jeśli przekroczy on dopuszczalną normę, negocjacje zostaną zakończone i będziesz musiał się zgodzić na najniższą propozycję

  • Kaer Morhen i otoczenie to strefa mniej-więcej tak duża jak ta z prologu (4-5 godzin rozgrywki)
  • elementy wyposażenia konia to: juki (zapewniają więcej miejsca), zasłony na oczy (mniejsze ryzyko, że zostaniesz zrzucony z rumaka), siodło (wpływa na wytrzymałość zwierzęcia)
  • gracze będą mogli korzystać z otoczenia na ogromną skalę; jako przykład podano konfrontację ze zbyt silnym przeciwnikiem, z którym można poradzić sobie strzelając z łuku w pobliski ul; rozjuszone pszczoły atakują wroga, a ten ucieka
  • łódź ma model zniszczeń, choć nie wiadomo, czy są one także widoczne
  • Ciri przejmie rolę postaci przewodniej na około 5-10 godzin; bohaterki tej nie będzie można rozwijać; sekwencja będzie w pełni skupiona na fabule
  • w trakcie gry użytkownicy będą mieli okazję dotrzeć do 5-6 mniejszych i bardziej liniowych regionów, które znacząco różnią się od siebie wizualnie
  • w Novigradzie nie do każdego domu da się wejść, ale sprytnie zamaskowano, jeśli progu danego domostwa nie można przekroczyć
  • wnętrza są bardzo różnorodne i opowiadają różne historie
  • miasta mają realistyczny ekosystem; rzemieślnicy pracują na przedmieściach
  • pewne niedociągnięcia znaleziono w systemie kradzieży - rabunki nadal są zbyt proste

  • rozgrywka Ciri jest bardziej liniowa, mniej przypomina RPG-a, dominuje w niej akcja
  • z całą pewnością gra doczeka się łatki w dniu swojej premiery
  • nie zabraknie brutalnych obrazków rozczłonkowania ofiar; mają być one jeszcze mocniejsze niż w dwóch pierwszych częściach Wiedźmina, ale nadal wyglądają naturalnie i spójnie
  • najlepsze przedmioty w grze zrodzą się wskutek craftingu
  • Novigrad i No Man's Land są połączone i stanowią dużo większy obszar niż świat Skyrima; jedyne wczytywanie następuje między główną strefą a Skellige
  • podróże nigdy nie są nużące, zawsze jest coś do odkrycia
  • pomimo różnorodności środowisk, zmiany wizualne nie następują nagle; świat jest naturalny i spójny
  • Geralt będzie komentował wydarzenia
  • różnice między poszczególnymi typami przeciwników są wyraźnie odczuwalne
  • nie będzie sklonowanych NPC-ów; w Novigradzie każdy z nich wygląda inaczej
  • eliksiry mają różne stopnie jakości
  • chmury spowijające niebo wywołują zacienienie w czasie rzeczywistym

Na koniec prezentujemy jeszcze mapę świata Wiedźmina 3.

GramTV przedstawia:

Komentarze
39
Ice-1977
Gramowicz
27/03/2015 22:29

> Gramowicze pomóżcie.>> Mam zamiar zaopatrzyć się w W3 tylko mam zagwozdkę - PC czy PS4?>> W PC siedzi i5 4460, 8GB DDR3, i ATI R9 280 3GB.>> Zakładam iż w teori PS4 zapewni 24-30 fps w 1080p, czy sprzęt podany przeze mnie będzie> w stanie wygenerować przy tej samej rozdzielczości, 30 klatkach potencjalnie lepszą oprawę?>> Wiem, że to wróżenie z fusów i zaraz odeślecie mnie do dnia premiery, recenzji i porównań> ale przymierzam się do ponownego przejścia W1 (z modem Biały Wilk) i W2 na PC...Pójdzie spokojnie na 1080p. Rozdzielczość to nie wszystko... .Jest wiele innych ustawień graficznych,które dosłownie zeżrą Ci zasoby sprzętowe,ale przy twojej konfiguracji nie martwił bym się specjalnie :)

Usunięty
Usunięty
25/03/2015 20:34

Dnia 23.03.2015 o 16:46, Zdzichacz napisał:

Ta mapa nie odzwierciedla faktycznej geografii świata. Twórcy na jednym obrazku chcieli zmieścić wszystko.

o tym mówię, stylizacja stylizacją, ale wygląda to dziwnie.

Kafar
Gramowicz
24/03/2015 14:43

Dnia 23.03.2015 o 19:12, pawbuk napisał:

Nie martw się, wszyscy tak mamy :D Też nie widzę nigdzie swojego zamówienia, choć już dawno pisali, że to dodadzą :D O swoją kopię EK będę spokojny dopiero jak uruchomię grę :D

Ja będę spokojny jak zapłacę :) chociaż potem będzie oczekiwanie paczki i czy figurka jest cała. Bo z EK od CDP różnie to bywało ;P




Trwa Wczytywanie