Według twórcy Wiedźmina 3 DirectX 12 może nie naprawić problemów z rozdzielczością obrazu Xbox One

Paweł Pochowski
2015/03/31 13:30

Wygląda więc na to, że sterowniki mogą nie być aż takim cudem, jak przedstawia go Microsoft. A przynajmniej nie dla Xboksa One i jego problemów z rozdzielczością.

Według twórcy Wiedźmina 3 DirectX 12 może nie naprawić problemów z rozdzielczością obrazu Xbox One

Problemy twórców projektujących gry z myślą o Xboksie One z osiągnięciem rozdzielczości 1080p są wraz z przepychankami w tym temacie wręcz domeną aktualnej generacji konsol. Kwestia liczby klatek na sekundę oraz rozdzielczości obrazu wypływa przy każdej grze, pojawiła się także przy Wiedźminie 3. Wiele osób wierzy, że premiera DirectX 12 pozwoli na generowanie ładnej grafiki przy zmniejszonym obciążeniu komponentów systemu, co mogłoby pozytywnie wpłynąć na wydajność gier na PC oraz konsolach, w tym przede wszystkim Xbox One (nie wiadomo czy PS4 także skorzysta z nowej wersji sterowników). Jednak według twórców Wiedźmina 3, nowe biblioteki nie będą aż tak wielką zmianą, jaką zapowiada Microsoft. A już na pewno nie rozwiążą w cudowny sposób problemu Xboksa One z rozdzielczością obrazu.

Przynajmniej tak twierdzi starszy producent gry, Damien Monnier, który został zapytany przez jednego z fanów na Twitterze o to, czy premiera DirectX 12 spowoduje, że rozdzielczość w przypadku Wiedźmina 3 zostanie podniesiona z 900p do 1080p. Jego odpowiedź "będąc szczerym, uważam że zmiany w rozdzielczości będą wymagały od Microsoftu znacznie większych innowacji niż tylko wprowadzenia DirectX 12" raczej nie napawa optymizmem. Choć na uwagę jednego z fanów, że deweloperzy gry powinni najpierw choćby spróbować zanim napiszą coś takiego jak Damien, ten odpowiedział, że z całą pewnością spróbują podnieść rozdzielczość gry wykorzystując DirectX 12, ale póki co nie może on niczego obiecać.

GramTV przedstawia:

Przypominamy, że mimo wszystko, twórcy gry nie stawiają rozdzielczości na pierwszym miejscu. Dążą do uzyskania świetnej oprawy wizualnej niezależnie od stojącymi za nią liczbami.

Komentarze
17
Usunięty
Usunięty
31/03/2015 23:28

Ta konsola jest zwyczajnie zbyt słaba i nie pomoże jej nawet mantle złączone z DX 12 (tak wiem że mantle jest od innego producenta niż DX 12 tak tylko napisałem ;p).

Usunięty
Usunięty
31/03/2015 21:44

Jedyne co tak naprawdę pomaga XO w rywalizacji sprzętowej z konkurencją to parity ;) Reszta to bajki wymyślone po dużym spożyciu Mountain Dew i Doritos;

Usunięty
Usunięty
31/03/2015 21:02

To tylko cyferki ale szczerze Wiedźmin nie jest grą wybitną pod względem grafiki ale mniejsza o to, drażni mnie na filmach animacja chodu postaci, jakby z kijem w tylku. Poza tym ludzie, PS4 ma tylko lepszą grafike a xo mocniejsze rdzenie i 1 więcej odblokowany do uzytku no i pamiec ESRAM ktora fajnie moze odciazyc wymiane danych w efektach (typu rzut magii - jest , nie ma bo jest szybka) tylko trzeba umiec to uzyc. Poza tym filozofia Sony na wciskanie na sile 1080p przykladowo w DA: inkwizycja na ps4 w 1080p na xo 900p. ps4 ma znacznie wieksze spadki klatek, warto było? Bo efekt wizualny na tyle lepszy nie jest niestety zeby gubic klatki a i w wiekszosci by dopalic liczbe klatek na ps4 nie ma synchronizacji pionowej ( bylo nawet w temacie o dying light, gdzie przez to gra wygladala znacznie gorzej), AC unity w dniu premiery też chodził gorzej na PS4 szczegolnie w tlumie niz xo, to jest troszke smutne, bo liczy się tylko liczba 1080p a nie koncowy efekt wizualny :(




Trwa Wczytywanie