Granie na PC jest żywe jak nigdy, nadchodzą nowe ekscytujące technologie, ale nowym developerom nie jest łatwo - uważa szef TripWire Interactive.
Granie na PC jest żywe jak nigdy, nadchodzą nowe ekscytujące technologie, ale nowym developerom nie jest łatwo - uważa szef TripWire Interactive.
- Teraz jest zupełnie inaczej. Wow, 80 milionów ludzi jest zarejestrowanych na Steamie, to aż tak duża platforma. Patrzę na nią jak na wielką okazję. Sądzę, że to świetne. Powstają nowe technologie, jak VR... Może to będzie następna wielka rzecz, może nie, ale wydaje się naprawdę ekscytująca. To może być coś, co zabierze granie na PC na zupełnie nowy poziom - przepowiada Gibson.
TripWire Interactive debiutowało jako twórcy modyfikacji do Unreal Tournament, Red Orchestra. Prezes studia wspomina, że wówczas na Steamie grało jednocześnie około 1,2 miliona osób, teraz liczba ta sięga dziewięciu milionów. Nie uważa jednak, by taka sytuacja sprzyjała zwłaszcza mniejszym ośrodkom tworzącym gry.
- Czuję się nie najlepiej na myśl o nowych niezależnych developerach, ponieważ skupienie na swoim produkcie nie będzie dla nich równie łatwe, jak to było w naszym przypadku. Nadal jest to możliwe, ale obecnie trudniej jest zostać zauważonym - dodaje Gibson.