Twórca The Secret of Monkey Island krytykuje dzisiejsze przygodówki

Paweł Pochowski
2015/04/12 17:00

Według niego zbyt mocno gubią się one w historii, zbyt mały nacisk kładą natomiast na zagadki oraz puzzle.

Twórca The Secret of Monkey Island krytykuje dzisiejsze przygodówki

Rona Gilberta chyba nie specjalnie trzeba przedstawiać fanom przygodówek. Jest to bowiem człowiek, który na świat wydał m.in. The Secret of Monkey Island. Pomagał także przy Tales of Monkey Island, a także kilku innych grach. Teraz powraca ze swoim nowym projektem - Thimbleweed Park, który jest finansowany m.in. za pomocą zbiórki na Kickstarterze. Jego nowa gra będzie przypominała staroszkolne przygodówkowi. Głównie dlatego, że według Rona dzisiejsze produkcje spod znaku "adventure" podążają złym tropem.

- Klasyczne przygodówki koncentrowały się wokół puzzli. Chcemy do tego wrócić. Poruszały one wszystko, nowe przygodówki zbyt mocno zagłębiają się w samą narrację, zagadki są natomiast czymś tylko do niej przypiętym - powiedział Ron dodając, że nowe przygodówki są ponadto zbyt proste. Nie jest to czymś do końca złym, ale wychodząc naprzeciw oczekiwaniom graczy w Thimbleweed Park znajdą się aż dwa poziomy trudności.

GramTV przedstawia:

- Teraz graniem zajmują się naprawdę różni ludzie, część z nich reprezentuje bardziej okazyjny styl zabawy. Ale są przecież także osoby, które uwielbiają trudne gry, zwłaszcza, gdy mowa o przygodówkach. A dla nas trudność jest częścią składową klasycznej przygodówki - powiedział Ron. Drugi z producentów gry, Gary Winnick, dodał ponadto, że w tworzonym tytule zespół stara się powrócić do korzeni gatunku, a ponadto sparodiować takie seriale jak Z Archiwum X, Detektyw czy Twin Peaks. Ponadto Thimbleweed Park będzie także duchowym następcą Maniac Mansion.

Przypominamy, że produkcja ma ukazać się w czerwcu przyszłego roku. Jej akcja rozgrywa się w miasteczku Thimbleweed Park, gdzie znaleziono zwłoki, a do rozwiązania zagadki wysłano dwóch zmęczonych życiem detektywów. W Thimbleweed Park gracze będą mogli pokierować aż pięcioma grywalnymi postaciami i przełączać się pomiędzy nimi w dowolnej chwili.

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
14/04/2015 09:27
Dnia 13.04.2015 o 11:59, Kaerobani napisał:

A ktoś pamięta śp. Christiana Roberta, odpowiedzialnego choćby za niesamowity styl graficzny i świat gry Heart of Darkness?

*Nieśmiało podnosi rąsię*

Usunięty
Usunięty
13/04/2015 11:59

A ktoś pamięta śp. Christiana Roberta, odpowiedzialnego choćby za niesamowity styl graficzny i świat gry Heart of Darkness? http://forums.tigsource.com/index.php?topic=15503.0Ron natomiast odnosił się do "współczesnego Telltale" i mody na interaktywne opowieści. Nie uznaję ich za gry - to po prostu forma opowiadania z elementami interakcji i w związku z tym nie powinno się równać wszelkich interaktywnych filmów czy visual novels z grami, szczególnie, że gry przygodowe zakładają harmonijny mariaż warstwy opowieści i wyzwań w postaci kolejnych łamigłówek. Bez opowiastki takowa gra zmienia się w zwyczajną logiczną, bez zagadek zmienia się w animację.

Usunięty
Usunięty
13/04/2015 11:37
Dnia 12.04.2015 o 23:55, czaczi87 napisał:

Nigdy nie zapomnę przepięknej grafiki z Curse of the Monkey Island i wnerwia mnie, że w remake''ach pierwszej i drugiej części nie użyli tej kreski.

Trudno się z tym nie zgodzić. Bill Tiller to geniusz, skandalicznie wręcz niedoceniony.... Tym bardziej krew się we mnie gotuje, że na kontynuację A Vampyre Story się nie zanosi (kocham tę gierkę - miała swoje wady, oj, miała, ale genialna kreska, przesympatyczni bohaterowie i rewelacyjny klimat wynagradzały wszystko). Ech. http://hardydev.com/wp-content/uploads/2010/08/avs04.jpg http://mixnmojo.com/galleries/full/full20070529150724.jpg




Trwa Wczytywanie