Dla Johna Romero propozycja płacenia twórcom modów za ich pracę nie jest niczym nowym. Popiera ją, choć Valve na razie się z niej wycofało.
Dla Johna Romero propozycja płacenia twórcom modów za ich pracę nie jest niczym nowym. Popiera ją, choć Valve na razie się z niej wycofało.
- To miała być nadzorowana strona z poziomami i modami wybieranymi przez ludzi z id. Gdybyśmy umieścili daną zawartość w tej sieci, płacilibyśmy jej wykonawcy proporcjonalnie do ruchu, jaki spowodowałaby na stronie - wyjaśnia Romero. Ostatecznie idea jednak upadła przez to, że wszyscy pracownicy byli potrzebni przy produkcji Quake'a.
Teraz z podobnym pomysłem wyszło Valve, ale po burzy, jaka przetoczyła się przez Steam, na razie się z niego wycofano. - Nadal uważam, że twórcy powinni być wynagradzani za swoją pracę - uważa Romero. - Tak właśnie to działa w firmach zajmujących się grami, dlaczego miałoby być inaczej względem ludzi z zewnątrz? - dodaje.