John Smedley również popiera ideę płatnych modów

Patryk Purczyński
2015/05/10 19:27
8
0

Valve w porozumieniu z Bethesdą wycofało się z pomysłu płacenia za mody, ale ma on swoich agitatorów. Jednym z nich jest John Smedley.

John Smedley również popiera ideę płatnych modów

Wdrażanie nowych pomysłów nie zawsze się sprawdza, czego najlepszym przykładem jest ostatnia burza, jaką wywołał pomysł płacenia za mody, zaproponowany przez Valve w The Elder Scrolls V: Skyrim. - Płacenie twórcom modów to znakomity pomysł. Szkoda, że się z tego wycofano - tak sprawę komentuje John Smedley, szef Daybreak Game Company (wcześniej Sony Online Entertainment).

- Czasami sądzisz, że masz solidny plan, a kiedy pokazujesz go graczom, oni mówią, że im się nie podoba. Wtedy trzeba coś zmienić. Z naszej perspektywy słuchanie i faktyczne zmienianie rzeczy w reakcji na opinie ludzi, którzy głosują portfelami - czyli graczy - jest pozytywnym zjawiskiem. Lubię firmy, które słuchają graczy. Z dumą mogę przyznać, że jesteśmy jedną z takich firm - oznajmia.

GramTV przedstawia:

- Sądzę, że wykonujemy w tym zakresie dobrą robotę, ale czasami wdrażanie nowych pomysłów zwyczajnie nie wypala. Nie zamierzamy się jednak poddawać, wciąż będziemy eksperymentowali z nowościami - dodaje Smedley.

Szef Daybreak Game Company nie jest pierwszą personą, która pochwaliła pomysł płacenia za mody już po tym, jak Valve się z niego wycofało. Równie pozytywnie do tej kwestii nastawiony jest John Romero.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
11/05/2015 01:20

>> Maja obecnie cos z tego? Nie i jakos nie narzekaja. Pozatym Valve ma udzial w obrocie> grami wiec za co mam placic im w Modach? za to ze steam to jeden wielki drm? niech sobie> go zabieraja oddadza moje gry i moge sobie sciagac mody bezposrednio od moderow wspierajac> ich kasa ktora tylko oni dostana bo na nia uczciwie zapracowaliTeraz na workshopie, przynajmniej do momentu opublikowania idei płatnych modów, jest ograniczenie wielkości moda, które to zostało zdjęte po wprowadzeniu płatności. Mody do Skyrima dostępne na Nexusie potrafią być dość spore, np mój folder Skyrima przekroczył w jednym momencie 40 gb. Jeżeli świadczą usługę dają miejsce w sklepie itd. mają prawo coś uszczknąć, swoją drogą 5% ze stawki Valve szło do service providera wskazywanego przez modera, którym to najczęściej był właśnie Nexus. Valve dostaje największy pojazd, ale już Bethesda niekoniecznie, mimo, że to właśnie z nimi Valve ustalało zasady działania całego systemu i to oni wymusili brak kontroli jakości modów i to oni brali najwięcej kasy, za tak kulejący system. Polecam obejrzeć wywiad Totalbiscuita z twórcą Nexusa i twórcą SMIM, który rzuca dużo światła na całą sprawę. Ten system był tworzony od ponad roku tyle, że bez zapowiedzi.

Feallan
Gramowicz
11/05/2015 00:11

Szkoda tylko że Smedley to cwaniak który nie zasługuje na jakiekolwiek newsy.

Usunięty
Usunięty
10/05/2015 23:02

> > Nienormalne jest już natomiast to, że> > Valve ssało być część dochodów z tytułu opłat za mody.> Valve udostępniło Workshopa, płatności, miejsce na serwerach. Dlaczego mieliby nic z> tego nie mieć?Maja obecnie cos z tego? Nie i jakos nie narzekaja. Pozatym Valve ma udzial w obrocie grami wiec za co mam placic im w Modach? za to ze steam to jeden wielki drm? niech sobie go zabieraja oddadza moje gry i moge sobie sciagac mody bezposrednio od moderow wspierajac ich kasa ktora tylko oni dostana bo na nia uczciwie zapracowali




Trwa Wczytywanie