W grze wcielimy się w niewidomą, młodą kobietę imieniem Cassie, która musi zbadać tajemnice niezwykłej posiadłości.
W grze wcielimy się w niewidomą, młodą kobietę imieniem Cassie, która musi zbadać tajemnice niezwykłej posiadłości.
Cassie miewała dziwne wizje - widziała w nich tajemniczą posiadłość znajdującą się w Nowej Anglii. Okazało się, że posiadłość znajduje się na półwyspie Echo Bluff, nad Oceanem Atlantyckim, w Gloucester w Massachusetts. Cassie postanawia zbadać, skąd wzięły się jej wizje. Jest niewidoma, lecz potrafi wykorzystywać dźwięki, by rozpoznawać swe otoczenie. Dźwięki te jednak przyciągają uwagę czegoś, co zostało nazwane Presence (Obecność). Bohaterka musi uciekać przed polującą na nią istotą i ukrywać się, a także wykorzystywać bomby dźwiękowe, by odwrócić uwagę przeciwników. Jeśli pomyśleliście w tym momencie o grze Obcy: Izolacja, skojarzenia są jak najbardziej prawidłowe.
W Perception bardzo ważną rolę będzie odgrywać fabuła. Cassie dowie się wielu ciekawych rzeczy o posiadłości. Dzięki smartfonowi będzie mogła odczytać napisy (urządzenie przekonwertuje je na dźwięk) albo zadzwonić do przyjaciela, który wyjaśni jej, jak wyglądają niektóre obiekty w pobliżu. Cassie będzie mogła też przenosić się w czasie i przekonać się, jak wyglądało domostwo niegdyś, kto w nim mieszkał itp., by odnaleźć źródło zła i naprawić szkody.
Za grę odpowiada Deep End Games, studio, gdzie pracuje część developerów z Irrational Games. Koncepcję gry obmyślił Bill Gardner, który pracował w Irrational Games przez 12 lat.
Ci, którzy chcieliby wesprzeć twórców, mogą dołożyć parę groszy na Kickstarterze. Celem Deep End Games jest zebranie 150 000 dolarów. Premiera Perception przewidywana jest na 2016 rok (PC), a jeśli pozwoli na to budżet, trafi również na konsole.