E3 2015: Horizon: Zero Dawn - szczegóły i piękne screeny z nowej gry twórców Killzone'a

Patryk Purczyński
2015/06/17 18:08
9
0

Przedstawiciele Guerrilla Games opowiadają o swoich ambicjach, założeniach rozgrywki, głównej bohaterce i pracach nad Horizon: Zero Dawn.

E3 2015: Horizon: Zero Dawn - szczegóły i piękne screeny z nowej gry twórców Killzone'a

Prezentacja Horizon: Zero Dawn, jakiej Guerrilla Games dokonało podczas konferencji Sony może i była obszerna, ale dopiero teraz o produkcji dowiadujemy się konkretnych informacji. Przekazali je obecni na targach E3 dyrektor zarządzający studia Hermen Hulst i reżyser gry Mathijs de Jonge.

  • Nad Horizon: Zero Dawn Guerrilla Games pracuje od czterech i pół roku. Grupa dwudziestu ludzi zapoczątkowała projekt zaraz po zakończeniu produkcji Killzone'a 3. Stworzyli oni szkice i prototypy. Zespół zwiększył swoją liczebność po wydaniu Killzone: Shadow Fall. W takim kształcie prace toczą się od półtora roku.
  • Horizon: Zero Dawn jest jak dotąd największą grą, jaka kiedykolwiek powstała w Guerrilla Games.
  • Akcja osadzona została tysiąc lat po apokalipsie.
  • Główna bohaterka ma na imię Eloy i jest łowcą maszyn. Ma około 20 lat, ale już w tak młodym wieku jest uznawana za jedną z najlepszych w swoim fachu.
  • Pokonanie maszyn nie jest rzeczą prostą. Trzeba w tym celu opracować odpowiednią strategię. Zgładzenie mechanicznych przeciwników pozwala gromadzić zasoby potrzebne do tworzenia nowych rodzajów broni, uzyskiwania amunicji i narzędzi.
  • Akcja Horizon: Zero Dawn toczy się w otwartym świecie, w którym napotkać można wiele różnorodnych maszyn - od niewielkich Watcherów po ogromne Longnecks.
  • Zaprezentowany na konferencji Sony materiał przedstawia wersję działającą na PlayStation 4 i pochodzi z wersji pre-alfa.
  • Guerrila Games słynie z tego, że jej produkcje wyznaczają nowe standardy graficzne. Twórcy Horizon: Zero Dawn nie ukrywają jednak, że w przypadku gry z otwartym światem będzie to zadanie trudniejsze z uwagi na ograniczenia pamięci i GPU. Mimo to nie zamierzają traktować tego jako wymówki. Aby zrealizować swoje ambicje, potrzebowali wytężonych wysiłków artystów odpowiadających za kwestie techniczne.
  • Horizon: Zero Dawn korzysta z tego samego silnika, na którym oparty został Killzone: Shadow Fall.
  • Jeśli chodzi o aspekt RPG-owy, zalicza się do niego polowanie na maszyny w celu uzyskiwania zasobów. Gracze zaczną od mniejszych maszyn i dopiero później będą w stanie walczyć z tymi większymi i silniejszymi. Kluczowym aspektem Horizon: Zero Dawn jest crafting. W grze ma się ponadto pojawić mnóstwo questów.
  • Guerrilla Games ma nadzieję, że na jednej grze się nie skończy - chce, by Horizon: Zero Dawn stało się "fantastyczną marką". To, co mamy okazję zobaczyć na targach, jest tylko wierzchołkiem góry lodowej. Mnóstwo rzeczy czeka jeszcze na ujawnienie.

Po tak odważnych deklaracjach nadzieje związane z nową marką tworzoną na PlayStation 4 mogą jedynie wzrosnąć. O Horizon pisaliśmy już przed rozpoczęciem targów E3. Już wówczas mówiło się, że to najbardziej ambitny projekt w historii Guerrilla Games. Pojawiły się też informacje, że zespół zatrudnił do tego projektu ludzi, którzy wcześniej pracowali przy produkcji Wiedźmina 3. Poniżej prezentujemy nowe screeny z Horizon: Zero Dawn.

GramTV przedstawia:

Komentarze
9
Gnelus96
Gramowicz
18/06/2015 14:17

Takie połączenie Enslaved, Tomb Raidera i Shadow of Mordor w bardzo ciekawym świecie. Jedna z ciekawszych gier, które pokazano na E3.

Usunięty
Usunięty
18/06/2015 13:12

Jak dla mnie gra targów :) Czekam z niecierpliwością ;)

MisioKGB
Gramowicz
18/06/2015 06:12

Ta gra prezentuje się... interesująco, no no panowie z GG zacirkawili mnie niesamowicie. Fajny klimat wychodzi z tych screenów.




Trwa Wczytywanie