Krótkie wideo pozwala przekonać się, jak działa nowy system sztucznej inteligencji, indywidualny tryb skradania czy określanie zasięgu czaru.
Krótkie wideo pozwala przekonać się, jak działa nowy system sztucznej inteligencji, indywidualny tryb skradania czy określanie zasięgu czaru.
Producent wykonawczy Pillars of Eternity, Adam Brennecke, prezentuje zmiany, jakie zostaną wprowadzone wraz z wydaniem patcha 2.0. Prócz naprawienia rozmaitych błędów i poprawek w balansie, w grze pojawi się kilka nowości.
Pierwszym nowym elementem jest możliwość wyboru sztucznej inteligencji dla towarzyszy. W ten sposób możemy określić, jak powinni się zachowywać. To rozwiązanie pozwoli członkom drużyny automatycznie namierzać cele i korzystać z zaklęć, zwalniając graczy z obowiązku wydawania poleceń każdemu z bohaterów osobno. Nic nie stanie jednak na przeszkodzie, by wybrać akcje, jakie mają wykonać. Sztuczną inteligencję będzie można także całkowicie wyłączyć, wedle uznania.
Druga zmiana związana jest z przechodzeniem w tryb skradania - aktualizacja 2.0 pozwoli wybrać, którzy bohaterowie mają zacząć poruszać się po cichu. W ten sposób, przekradając się obok przeciwników, będziemy mogli zająć dogodne miejsce. Wrogowie mogą zauważyć skradającą się postać, co automatycznie pozbawi nas przewagi niewidzialności.
Trzecia nowość to zasięg czaru - dzięki tej funkcji bez trudu znajdziemy odpowiednie miejsce dla maga, mając pewność, jaki obszar obejmie rzucone zaklęcie. Aktualizacja 2.0 pozwoli także uzyskać informacje o celności, o tym, z jak trudnym przeciwnikiem się mierzymy, a także o szansie na trafienie w sojusznika czarem obszarowym.
Aktualizacja 2.0 będzie dostępna dla wszystkich, niezależnie, czy kupią rozszerzenie The White March, czy też nie. Data wydania dodatku nie jest jeszcze znana.