"Wizje obu firm różniły się" - czyli Yager o zerwaniu współpracy z Deep Silver

Katarzyna Dąbkowska
2015/07/16 13:15
4
0

Yager nie będzie zajmował się już Dead Island 2. Firma potwierdziła wczorajsze oświadczenie Deep Silver.

Wczoraj świat obiegły wieści, że Deep Silver zrywa współpracę ze studiem Yager. Do tej pory wypowiedziała się jednak jedynie jedna ze stron. Deep Silver nie podało jednak powodów, dla których nie będą już dalej pracować z Yagerem. Dzisiaj swoje oświadczenie wydała za to niemiecka firma:

”Zespół Yager jest w pełni zaangażowany w tworzenie gier najwyższej jakości. Ściśle współpracujemy z międzynarodowymi wydawcami i partnerami, jednocześnie starając się pozostać niezależnym studiem deweloperskim. Nasz zespół składa się z najlepszych kreatywnych umysłów i specjalistów od technologii, którzy dzielą wspólną tożsamość. Zespół z entuzjazmem pracował, by wynieść Dead Island 2 na nowy poziom jakości. Z drugiej strony wizje Yagera i Deep Silver różniły się, dlatego podjęto powyższą decyzję. Nasze aktualne wysiłki skupią się wokół Dreadnought tworzonym we współpracy z Six Foot oraz naszym wydawcą, Grey Box, a także na kilku innych projektach. Więcej szczegółów ujawnimy wkrótce. W chwili obecnej mogę powiedzieć jedynie, że gamescom będzie niesamowity dla Dreadnought” - możemy przeczytać w oficjalnym oświadczeniu firmy Yager.

GramTV przedstawia:

Oznacza to ostateczne potwierdzenie, że Yager nie będzie pracował już nad Dead Island 2. Nie wiadomo jednak, kto przejmie pałeczkę po firmie. Deep Silver zapewnia jednak, że nie porzuci projektu.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
16/07/2015 17:20

z doświadczenia domyślam się że opcji zmiany wizji może być troche więcej.faktycznie Deep Silver po wydaniu Dying Light mógł chcieć go skopiować. możliwe że za poprawki nie chciał płacić pełnej kasy...bo tak.albo Deep Silver widząc jaka ich zaklepana wizja dead island 2 jest słaba w porównaniu do Dying Light i możliwe że paru innych gierek (bo pewnie myśleli że jak zrobią coś podobnego to będzie pewniejszy zysk niż coś bardziej nowatorskiego), to mogli chcieć wycisnąć z obecnej wersji gierki jak najwięcej kasy przy jak najmniejszym nakładzie pracy, czyli zrobić jakieś free2play, jakieś płatności, wycięte DLC dodać itp śmieci.Tak jak ja się zetknąłem z pomysłem żeby w grze na smartfony dawać reklamę wyskakującą co 5min bo to jest zyskowne... - głupota ludzi zarządzających kasą jest nieskończona, uwierzcie.

elmartin
Gramowicz
16/07/2015 16:41
Dnia 16.07.2015 o 15:59, Numenpl napisał:

Zresztą to nie pierwszy raz gdy Deep Silver wcina się w projekty w wyniku czego gra zostaje skasowana albo wychodzi totalna kaszana jak Ride to hell.

Mój komentarz był raczej prześmiewczy ;)Ale prawdą jest, że w Deep Silver zapomnieli, że gry nie robi się w tydzień. W związku z tym jeżeli się zdecydowali na jakąś wizję, to się tej wizji gry pilnuje na przestrzeni produkcji całej gry. A oni jak rozkapryszona panienka, zmieniają zdanie i "wymyślają koło"od nowa. Tak się nie da.

Usunięty
Usunięty
16/07/2015 15:59

Raczej to było takYager przedstawiło swoją wizję DI2 na co Deep Silver się zgodziło gdyż to było to dosłownie samo co chcieli zrobić z pomocą Techland, czyli coś na modłę Dead Rising Ale ci się nie zgodzili i oddali prawa do serii Deep Silver. Techland robiło Dying light i były porównania i obie wizje były ciepło przyjęte przez graczy i media. I teraz Dying Light wyszło na światło dzienne i okazało się sukcesem. I oczywiście Deep Silver patrzy i klnie, że gra okazała się sukcesem więc należy skopiować. No i tutaj Yager się nie zgodził(zapewne dlatego że gra była już w całkiem późnym fazie rozwoju.) i postanowił skończyć współpracę.Zresztą to nie pierwszy raz gdy Deep Silver wcina się w projekty w wyniku czego gra zostaje skasowana albo wychodzi totalna kaszana jak Ride to hell.




Trwa Wczytywanie