Forza Motorsport 6 bez DirectX 12, ale twórcy chwalą jego potencjał

Paweł Pochowski
2015/07/18 18:45

Ponadto są dumni z osiągnięć swojego silnika - w nowej części gry umożliwi on wyścigi w deszczu oraz w nocy.

Forza Motorsport 6 bez DirectX 12, ale twórcy chwalą jego potencjał

- Tak, jesteśmy bardzo podekscytowani z powodu DirectX 12, zdajemy sobie sprawę z tony potencjału, który wniesie. Jednakże nie będziemy korzystać z DX12 w przypadku Forza Motorsport 6 na Xbox One - powiedział producent gry, Ryan Cooper w rozmowie z przedstawicielem serwisu gamingbolt.

- Zawsze szukamy sposobu na poszerzanie granic. Dla przykładu weźmy nasz silnik od Forzy - pracujemy nad nim już dziesięć lat, a z każdą kolejną wersją staramy się poszerzać technologiczne granice tego, co potrafi. Biorąc pod uwagę wyścigi w nocy oraz w deszczu, a także możliwość wyświetlania grafiki w 1080p przy 60 klatkach na sekundę, jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy - powiedział producent Forza Motorsport 6.

GramTV przedstawia:

Przypominamy, że Forza Motorsport 6 zadebiutuje w Europie 18 września. Twórcy ostatnio podzielili się kolejną listą samochodów, które znajdą się w grze. Łącznie ma ich być aż 450. Produkcja zaoferuje także 70 godzin zabawy w trybie kariery oraz wyścigi dla 24 graczy.

Komentarze
22
Usunięty
Usunięty
20/07/2015 14:53

To co napisałeś można podpiąć pod prywatną opinię, ale z faktami nie ma to wiele wspólnego. Pytasz: co to za argument? No właśnie, co to za argument :D

fenr1r
Gramowicz
19/07/2015 21:51
Dnia 19.07.2015 o 19:18, kodi24 napisał:

> Kiedy argumentów brak... No właśnie, przedstaw w końcu jakiś;

Najwyraźniej fakt, że wyższy framrate wpływa pozytywnie na sterowanie to zbyt mało. Z czym zresztą się ze mną zgadzasz...

Dnia 19.07.2015 o 19:18, kodi24 napisał:

Exactly, jest mainstreamowy, przystępny i łatwy do opanowania. Jak przystało na grę, która nie została stworzona stricte dla fanów playstation. Jedźmy dalej:

To nie ja przywołałem temat umiejętności.

Dnia 19.07.2015 o 19:18, kodi24 napisał:

Chłopie, to nie jest symulator, w którym walczysz o tysięczne części sekundy. To gra arcade, jak Project Gotham Racing, 60fps nie jest niezbędne do jej opanowania.

Nie ma znaczenia czy to jest symulator czy arkadówka.

Dnia 19.07.2015 o 19:18, kodi24 napisał:

Oczywiście, tak to właśnie działa. Niemniej nigdy nie miałem wrażenia, iż sterowanie w DC jest zbyt mało precyzyjne z powodu 30fps. Głownie dlatego, że jest bardzo (ale to bardzo) responsywne a input-lag minimalny. W mechanice gry nie ma niczego, co opóźniałoby reakcję auta w sposób nie pozwalający cieszyć się zabawą. Dodatkowo stabilny jak skała framerate nie powoduje zmian w czułości sterowania przez co łatwo nauczyć się balansowania na krawędziach możliwości danej maszyny niezależnie od warunków na drodze.

Dnia 19.07.2015 o 19:18, kodi24 napisał:

Reasumując- dwa razy wyższy framerate pozytywniej odbije się na sterowaniu dla większości gier wyścigowych, ale stwierdzenie że sterowanie w DC jest za wolne, albo za mało precyzyjne -bo gra operuje w 30fps- to spore nadużycie. Sam się przekonałem po pięciu tonach gnojówki wylanej przeze mnie na ten tytuł właśnie za framerate, który niby miał wszystko zepsuć;

Dla mnie jest za mało precyzyjne. Widać to i czuć jak się przesiądzie ze ścigałki, która trzyma równe 60FPS. Można było tego uniknąć rezygnując z graficznych bajerów, a najlepiej dać opcje do wyboru. High/30 klatek, Low/60 klatek. Nie twierdzę, że w ogóle nie da się w to grać. Pewnie są ludzie, którzy się przyzwyczaili, albo zwyczajnie mają to w dupie, tylko co to za argument? Nie jestem jakimś fetyszystą jeżeli chodzi o framerate, ale w FPSach online i wyścigach samochodowych 60FPS to podstawa. Sony chciało się pochwalić graficznymi bajerami na konsoli (trzeba przyznać, że się udało) i zrobiło to kosztem sterowania, co w grach tego typu bezpośrednio przekłada się na satysfakcję. Co z tego, że są fajne auta, trasy, różne tryby, acziwmenty i inne pierdoły, skoro w takim biednym pCARS po prostu lepiej się jeździ, a przecież chyba o to głównie chodzi?

Usunięty
Usunięty
19/07/2015 19:18
Dnia 19.07.2015 o 18:37, fenr1r napisał:

Kiedy argumentów brak...

No właśnie, przedstaw w końcu jakiś;

Dnia 19.07.2015 o 18:37, fenr1r napisał:

Rzecz w tym, że umiejętności nie mają tutaj nic do rzeczy. Model jazdy w w DC nie jest jakiś super wymagający, nie jest to najtrudniejsza gra w gatunku.

Exactly, jest mainstreamowy, przystępny i łatwy do opanowania. Jak przystało na grę, która nie została stworzona stricte dla fanów playstation. Jedźmy dalej:

Dnia 19.07.2015 o 18:37, fenr1r napisał:

Nie o to chodzi. 60 FPS sprawia że auto reaguje szybciej i lepiej na komendy.

Chłopie, to nie jest symulator, w którym walczysz o tysięczne części sekundy. To gra arcade, jak Project Gotham Racing, 60fps nie jest niezbędne do jej opanowania.

Dnia 19.07.2015 o 18:37, fenr1r napisał:

Generalnie sterowanie jest jakby bardziej płynne.

Oczywiście, tak to właśnie działa. Niemniej nigdy nie miałem wrażenia, iż sterowanie w DC jest zbyt mało precyzyjne z powodu 30fps. Głownie dlatego, że jest bardzo (ale to bardzo) responsywne a input-lag minimalny. W mechanice gry nie ma niczego, co opóźniałoby reakcję auta w sposób nie pozwalający cieszyć się zabawą.Dodatkowo stabilny jak skała framerate nie powoduje zmian w czułości sterowania przez co łatwo nauczyć się balansowania na krawędziach możliwości danej maszyny niezależnie od warunków na drodze.

Dnia 19.07.2015 o 18:37, fenr1r napisał:

Dlatego wolę pCARS a jeszcze bardziej Dirt Rally bez graficznych bajerów, ale w 60FPSach.

Reasumując- dwa razy wyższy framerate pozytywniej odbije się na sterowaniu dla większości gier wyścigowych, ale stwierdzenie że sterowanie w DC jest za wolne, albo za mało precyzyjne -bo gra operuje w 30fps- to spore nadużycie.Sam się przekonałem po pięciu tonach gnojówki wylanej przeze mnie na ten tytuł właśnie za framerate, który niby miał wszystko zepsuć;




Trwa Wczytywanie