Świat gry, choć wzorowany na rzeczywistości, musi być nieco zmodyfikowany, by dostosować go do wymagań rozgrywki.
Świat gry, choć wzorowany na rzeczywistości, musi być nieco zmodyfikowany, by dostosować go do wymagań rozgrywki.
- Projektowanie świata polega na tworzeniu świata wiarygodnego, w którym można się zanurzyć, który można eksplorować i cieszyć się rozgrywką, natomiast projektowanie poziomów to tworzenie krok po kroku elementów, które pozwalają wykorzystać wybrane akcje - powiedział Jonathan Dumont, projektant. - Oczywiście, można te elementy łączyć, ale w przypadku otwartego świata kluczem jest stworzenie solidnych fundamentów, wybranie lokacji dla konkretnych misji, a następnie wprowadzenie modyfikacji, by przystosować je do zadań.
Dumont dodał, że czasem trzeba nieco naginać projekty lokacji do potrzeb gry zamiast trzymać się sztywno informacji, jak było w rzeczywistości. Dobrym przykładem jest system połączeń kolejowych w mieście: w prawdziwym Londynie istniało wiele stacji, ale nie wszystkie były ze sobą połączone. W Assassin's Creed Syndicate są połączone, ponieważ dzięki temu rozwiązaniu produkcja stała się lepszą grą, a jednocześnie świat rewolucji przemysłowej nie ucierpiał na tej zmianie.
Assassin's Creed Syndicate ukaże się 23 października 2015 na XOne i PS4, na PC ukaże się jesienią tego roku.