Według Nvidii gry w wersji VR potrzebują siedem razy więcej mocy obliczeniowej

Paweł Pochowski
2016/01/07 11:25
0
0

Stąd też start programu "GTX VR Ready", o którym informowaliśmy wczoraj wieczorem.

Według Nvidii gry w wersji VR potrzebują siedem razy więcej mocy obliczeniowej

Przyjmowane od wczoraj zamówienia przedpremierowe na Oculus Rift ujawniły cenę urządzenia, która w przeliczeniu na nasze wyniesie ponad 3 tysiące złotych. Dla wielu to zbyt wiele, ale trzeba pamiętać o tym, że gogle same z siebie nic użytkownikowi nie wyświetlą. Za to nadal odpowiedzialny będzie komputer (lub konsola, ale to akurat temat na inną dyskusję), który - jak ostrzega Nvidia - potrzebuje do tego siedmiokrotnie więcej mocy niż w przypadku standardowej gry wyświetlanej na monitorze.

Stąd też start opisywanego wczoraj na łamach gram.pl programu "GTX VR Ready". Takim logo Nvidia oznaczy karty graficzne spełniające wymagania sprzętowej urządzeń wirtualnej rzeczywistości oraz komputery w nie wyposażone. Tak jak informowaliśmy wczoraj, najniższym modelem mogącym pochwalić się taką rekomendacją będzie GeForce GTX 970. Jak tłumaczy bowiem firma, wyświetlenie gry na urządzeniu VR w akceptowalnej jakości wymaga wygenerowania obrazu o rozdzielczości 3024×1680 pikselów z prędkością animacji wynoszącą 90 klatek na sekundę. A to znacznie więcej niż standardowe dziś 1080p z 30 lub 60 fpsami.

GramTV przedstawia:

- Każda kolejna generacja GPU przyniesie oczywiście wzrost wydajności. (...) Jeśli chcesz już teraz cieszyć się VR, 970 jest dostępny na rynku - możesz go iść i kupić od tak, ale 980 Ti poradzi sobie oczywiście lepiej - powiedział Sridhar Ramaswamy w rozmowie z Polygonem.

Tym samym "rewolucyjny dla VR rok" faktycznie zaczął się rewolucyjnie, ale w inny niż przypuszczano sposób. Oculus Rift pojawi się w wysokiej cenie i niezłymi wymaganiami. Dodatkowo okazuje się, że nawet nowy model GeForce'a ze średniej półki cenowej (mowa tu o GTX 970 naturalnie) będzie wyborem jedynie minimalistycznym. Rewolucja jest więc finansowa - w budżetach osób, które zdecydują się na zakup gogli VR.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!