- akcja gry toczy się na planecie Sera, 25 lat po wydarzeniach ukazanych w Gears of War 3
- w Gears of War 4 pojawi się kanapowy co-op dla dwóch osób (o trybach sieciowych na razie nic nie wiadomo)
- ludzkość stała się gatunkiem zagrożonym, występującym w ogrodzonych murami miastach i poszukującym schronienia przed wichurami
- w grze występują cztery rodzaje pogody: zaczyna się od silnego wiatru, który przeradza się w gwałtowne nawałnice, mające wpływ na walkę i użycie broni; ich występowanie zmusza graczy do skupienia się na przetrwaniu
- porywy wiatru w trakcie walki mogą pomóc sprawniej przemieścić pocisk lub sprawić, że kule zawrócą w stronę postaci kontrolowanej przez gracza
- efekty pogodowe będą wpływały rzecz jasna także na przeciwników, co można strategicznie wykorzystać
- wiele lokacji - lasy, fortece - inspirowanych jest północnym regionem Włoch
- twórcy Gears of War 4 chcą wrócić do "intymności" z oryginalnych Gearsów
- zespół postanowił skupić się na opowieści przedstawiającej trzy postacie przewodnie w 24-godzinnych odcinkach
- opowieść zaczyna się od Kait, mieszkającej poza murami miast, gdy w jej wiosce pojawia się nowa tajemnicza siła; troje głównych bohaterów rusza na poszukiwania odpowiedzi do lasu, zastanawiając się, dlaczego to właśnie oni jako jedyni przetrwali
- nowi wrogowie nazywają się The Swarm
- po wojnie zwłoki wielu Locustów wrzucono do zbiorowych mogił; bohaterowie podejrzewają, że nowe zagrożenie może mieć z tym związek
- w pierwszej misji gracze napotykają człekokształtne monstra zwane Juvies; to prawdopodobnie pierwsza faza jego ewolucji; dalej mogą się przekształcić w "Drones" i korzystać z broni; niewykluczone, że to najbardziej pospolity typ wroga, z jakim przyjdzie się mierzyć graczom w Gears of War 4
- innym rodzajem przeciwnika jest "Pouncer", który potrafi zmienić swoją taktykę w zależności od tego, co robi gracz - jeśli wychodzi na otwartą przestrzeń, wystrzela trujące lotki; kiedy zaś kryje się za zasłoną, przeciwnik próbuje go dopaść
- The Coalition wniosło spore zmiany do systemu osłon, dzięki czemu jest więcej opcji uśmiercania przeciwników; trzeba jednak uważać, bo i nieprzyjaciele mają swoje efektowne ciosy kończące i potrafią wyciągnąć postać gracza zza osłony
- twórcy Gears of War 4 duży nacisk kładą na multiplayer; sami dostrzegają, że poprzednie odsłony w 90 proc. skupiały się na kampanii, a tylko w 10 proc. na trybue wieloosobowym
- autorom gry zależy na tym, by spełniała ona wymagania użytkowników okazjonalnych, jak i e-sportowców
- The Coalition wie, jak bardzo gracze uwielbiają tryb hordy i obiecują, że w tym względzie nie zawiodą
Wcześniej mieliśmy możliwość poznania głównych bohaterów Gears of War 4 i obejrzenia pierwszych screenów. Gra zmierza na Xboksa One, choć istnieje możliwość, że trafi także na pecety.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!