Otwarty świat jest podstawą wielu gier Ubisoftu. Odstępstwa od tej reguły nie stanowi Watch Dogs 2, gdzie swoboda ma kluczowe znaczenie.
Otwarty świat jest podstawą wielu gier Ubisoftu. Odstępstwa od tej reguły nie stanowi Watch Dogs 2, gdzie swoboda ma kluczowe znaczenie.
Co ważne, Watch Dogs 2 nie ma zaimplementowanego żadnego systemu, który oceniałby użytkownika na podstawie stylu jego gry. Odbiorcy mają mieć pełną swobodę w decydowaniu, jak daleko Dedsec posunie się, by odzyskać kontrolę. "Ta swoboda działania charakteryzuje otwarty świat" - podkreślali autorzy gry. "Tworzymy świat, który ma do opowiedzenia mnóstwo historii. Gracze mogą wchodzić w interakcje ze światem na wielu różnych poziomach. Te wybory określą, jakie debaty są aktywne w narracji".
Na światło dzienne wywlekane będą rozmaite problemy związane z nadmierną łącznością współczesnego świata. Im więcej sekretów przedostanie się do publicznej wiadomości, tym więcej Dedsec zyska zwolenników. Nawet na ulicach da się wyczuć zmieniające się nastroje, choćby przysłuchując się rozmowom przechodniów. "Nasz świat narracyjnie reaguje na to, co się dzieje. Gracze mogą natknąć się na innych hakerów, płynnie dodając nową warstwę możliwości. Zyskują większą kontrolę, więcej niespodzianek i większą wolność" - dodają przedstawiciele Ubisoft Montreal.
Watch Dogs 2 zostało oficjalnie ogłoszone w ubiegłym tygodniu. Gra z pewnością pojawi się na dzisiejszej konferencji Ubisoftu na E3 2016. Początek zaplanowano na godz. 22.00.