E3 2016: Kojima o Death Stranding - „to gra o linach, nie kijach”

Katarzyna Dąbkowska
2016/06/16 09:11
2
0

Kojima w dość pokrętny sposób opowiedział o swojej najnowszej produkcji.

E3 2016: Kojima o Death Stranding - „to gra o linach, nie kijach”

Podczas prezentacji Sony na E3 Hideo Kojima zaprezentował nową grę, którą tworzy wraz ze swoim zespołem. Pokazano wtedy ciekawy zwiastun, który zaintrygował widzów. Kojima wyjawił, że udał się z ekipa do San Diego, gdzie w dniach 22-23 marca pracowano nad trailerem. Apoczątkowo zrobiono setki zdjęć Normana Reedusa, następnie użyto technologii motion capture do uchwycenia jego ruchów. Całość materiałów Kojima zabrał ze sobą do Japonii, gdzie jego firma zajęła się składaniem wszystkiego do kupy. Poniżej efekty:

GramTV przedstawia:

Kojima został również zapytany przez ekipę IGN o grę i pomysły na nią. Twórca odpowiedział im krótką historię na temat pierwszych narzędzi człowieka i wytłumaczył ich związek z grą.

- Kij jest pierwszym narzędziem, który stworzył człowiek, by oddzielić się od złych rzeczy - by się bronić. Drugim narzędziem stworzonym przez ludzkość była lina. Lina jest narzędziem, które służy człowiekowi do zabezpieczania rzeczy, na których mu zależy. Większość gier akcji używa jako narzędzi kijów - bijesz, strzelasz czy kopiesz. Komunikacja przebiega przez te kije. Chcę, by ludzie byli połączeni nie poprzez kije, ale przez coś, co byłoby ekwiwalentem lin. Ale, oczywiście, będziemy mogli używać też kijów.

Komentarze
2
jeremyarch
Gramowicz
16/06/2016 17:39

Zimny zefir dmieKojimy skończył się czaskotlet bez smaku

MisioKGB
Gramowicz
16/06/2016 09:30

Myślę że autor wypowiedzi stosuję tutaj metaforę dla swych wcześniejszych doświadczeń z poprzednią firmą, w której pracował. Kije służyły mu do obrony przez atakami korporacyjnego giganta, obrony wolności działań. Liny zaś mają uosabiać tworzące się przywiązanie do swego własnego studia i do rzeczy dobrych.^^