Wraz ze startem crowdfundingowej kampanii projekt nabiera kształtów - znamy też sporo nowych szczegółów.
Wraz ze startem crowdfundingowej kampanii projekt nabiera kształtów - znamy też sporo nowych szczegółów.
Wraz ze startem kampanii poznaliśmy wiele nowych szczegółów. Nowy System Shock to kompletny remake, tworzony na silniku Unity. Fabuła gry opowiada o tym, jak główny bohater został złapany podczas ryzykownego włamania i zmuszony do pracy na rzecz chciwego prezesa TriOptimum, a po sześciu miesiącach budzi się w kapsule regeneracyjnej i odkrywa, że ze stacji zniknęli chirurdzy, zaniechano napraw, a korporacja walczy właśnie z cyborgami i robotami zaprogramowanymi do służenia bezlitosnej sztucznej inteligencji określanej jako "Shodan".
Nightdive Studios tworząc System Shock zwróciło się o pomoc do Chrisa Avellone'a, który jest znany jako twórca świetnych RPG takich jak Fallout: New Vegas, Wasteland 2, Star Wars: Knights of the Old Republic II, Planescape: Torment oraz Fallout 2. Chris ma pracować wraz z dyrektorem kreatywnym (Stephen Kick) oraz dyrektorem projektu, a przy okazji producentem Fallout: New Vegas wraz z częścią weteranów tej produkcji nad ostatecznym kształtem System Shock, by zadbać o odtworzenie gry w najwyższej jakości.
Przede wszystkim nowy System Shock nie będzie kopią poprzedniego. Tak jak tłumaczył kilka dni temu Stephen Kick, CEO studia, to już nie odświeżona wersja, a kompletny reboot. Stacja Citadel nie będzie dokładnie taka jak wcześniej, ale utrzymana w identycznym, choć odnowionym klimacie. Deweloperzy opracowali wiele usprawnień, które uchwycą ducha oryginału, ale wprowadzą go w świat nowoczesnych gier. Także poszczególne mechaniki zabawy, interfejs użytkownika czy zagadki mają być zaktualizowane, by trzymały się aktualnej estetyki i oferowały odpowiednie odczucia, choć pozostając w zgodzie z oryginalnymi elementami. Gracze spotkają się z wymyślonymi na nowo broniami, przeciwnikami i lokacjami, ale zrobił to oryginalny artysta od konceptów - Robb Waters. Terri Brosius po raz kolejny wcieli się w rolę Shodan, lecz całe audio zostanie nagrane na nowo. Jonathan Peros skomponuje zupełnie nowy soundtrack do gry.
Odświeżona zostanie także grafika w grze - nowy styl ma być wykonany w oryginalnym klimacie, ale korzystać z najnowszych rozwiązań, takich jak renderowanie oparte na fizyce, dynamiczne oświetlenie czy ambient occlusion (HBAO). Natomiast, co do soundtracku, to posłuchajcie sami.
System Shock ukaże się na PC oraz Xboksa One. Wersja komputerowa będzie sprzedawana na Steam, Humble oraz GOG (oczywiście w wersji bez DRM). Gracze może ukazać się także na Linux oraz Mac, natomiast wersja PlayStation 4 może powstać dopiero w przyszłości. Planowaną datą debiutu jest grudzień 2017.