"Bez wymówek, bez ograniczeń" - dlatego Quake Champions trafi tylko na PC

Patryk Purczyński
2016/06/30 16:35
6
0

Quake Champions ma być grą także dla profesjonalistów, którzy są wyczuleni na szczegóły. Właśnie dla nich id Software czyni dodatkowe starania.

Tim Willits z id Software, tłumacząc dlaczego Quake Champions trafi wyłącznie na pecety, jako powód podał kwestie techniczne. - Nawet w Quake Live przez te lata odkryliśmy, że zmiana z 30 klatek na sekundę na 60 jest wielką sprawą, ale i z 60 na 120 jest odczuwalna - mówi. - Większość z nas, nawet ja, nie widzi różnicy. Są jednak gracze wręcz nieludzcy. Nie możemy im wmawiać, że robimy grę dla nich i nie zapewnić jej zawrotnej szybkości - podkreśla.

Willits uważa ponadto, że 120 klatek na sekundę w Quake Champions jest osiągalne. - Właśnie dlatego jest to gra komputerowa. Nie ma wymówek, nie ma ograniczeń - dodaje. Wcześniej szef działu kreacji tłumaczył, czym tak naprawdę jest Quake Champions, używając słów "ewolucja całego gatunku". Sama gra została natomiast zapowiedziana podczas E3 2016.

GramTV przedstawia:

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
01/07/2016 08:29

Wiecie czemu niektórzy uważają, że 30fps starczy? Bo grają na konsoli, przed TV, który wykonuje postprocessing tego obrazu i interpolację do wyższego odświeżania, co niweluje po części brak płynności i dlatego uważają, że jest ok.

MAJOT
Gramowicz
30/06/2016 22:07

> 30 a 60 klatek to faktycznie spora różnica, ale już gadanie o 120 to czysty pr typu:> "nasza gra będzie tak hardcoreowa, dla tak bardzo hardcoreowych graczy, że aż kilku nadludziom> zapewnimy te 120 fpsów" :xNie wiesz co mówisz. Jeśli masz monitor 100/120/144 Hz to w bardzo dynamicznych FPSach i ogólnie w bardzo dynamicznych grach widać różnice w animacji. Obecnie po roku ze 144 Hz jestem w stanie rozpoznać nawet kiedy w American Truck Simulator animacja spada ze 120 do 60 i viceversa. W bardzo dynamicznych grach widać to od razu. Kiedyś też myślałem że 60 FPS to górna bariera ale myliłem się mocno. Obecnie tak się odzwyczaiłem, że ciężko mi się gra w takiego Overwatcha poniżej 100 FPSów.

Usunięty
Usunięty
30/06/2016 20:34

30 a 60 klatek to faktycznie spora różnica, ale już gadanie o 120 to czysty pr typu: "nasza gra będzie tak hardcoreowa, dla tak bardzo hardcoreowych graczy, że aż kilku nadludziom zapewnimy te 120 fpsów" :x




Trwa Wczytywanie