Fotorealistyczna grafika? Potrzeba do niej 40 teraflopów, ocenia szef Epic Games

Paweł Pochowski
2016/07/16 10:30

Tim Sweeney zapewnia, że z odpowiednio wydajnym komputerem wygenerowanie fotorealistycznego, dynamicznego środowiska nie byłoby problemem.

Fotorealistyczna grafika? Potrzeba do niej 40 teraflopów, ocenia szef Epic Games

- Wiecie, docieramy właśnie do momentu, w którym jesteśmy w stanie wyrenderować fotorealistyczną, statyczną scenę bez ludzi i dynamicznego oświetlenia. Dzisiejszy sprzęt pozwala to zrobić, więc część problemu jest rozwiązana. By jednak osiągnąć możliwość generowania fotorealistycznego, dynamicznego środowiska, w szczególności z zaawansowanym modelem cieniowania przy opadach deszczu czy z odbiciami na powierzchniach przedmiotów... sądzę, że moglibyśmy to wykonać przy 40 teraflopach mocy obliczeniowej - ocenił szef Epic Games, Tim Sweeney w wywiadzie dla Gamespotu. - Co prawda bez ludzi, bo to najtrudniejsza część. Wiemy dokładnie jak działa fizyka i oświetlenie w realnym świecie, jest to więc tylko kwestia wielkiej mocy obliczeniowej. Dajcie nam odpowiedni sprzęt, a zrobimy to - zapewnia Tim.

Dla porównania dodajmy, że potężny Project Scorpio - według zapewnień Microsoftu, najpotężniejsza z konsol - ma wedle plotek oferować moc 6 teraflopów, natomiast GTX 1080 dysponuje mocą aż 9 TFLOPS. Do 40 jeszcze więc sporo brakuje, ale jeśli zgodnie z tym co mówił Tim Sweeney aktualny sprzęt jest w stanie generować statyczne, fotorealistyczne sceny, to o tyle dobrze, że problemem dalszego rozwoju nie są braki technologiczne, a jedynie moc obliczeniowa potrzebna do jej obsłużenia. Pytanie brzmi - czy akurat w grach na pewno chcemy fotorealistycznej grafiki? Osobiście nie jestem o tym przekonany.

GramTV przedstawia:

Komentarze
11
zadymek
Gramowicz
16/07/2016 19:25

Maksymalnie intuicyjne i wielopoziomowe sterowanie (oraz jego pełne wykorzystywanie przez interfejs gry), pełna symulacja fizyki oddziaływania obiektów na siebie, w pełni zniszczalne otoczenie, tzw "wiarygodne SI", tyle jeszcze w zakresie technologii jest do zrobienia. A fotorealizm jest w moim rankingu gdzieś w okolicach filmowości i promocji wartości chrześcijańskich w grach ;)

Usunięty
Usunięty
16/07/2016 16:16

Osobiście wolę grafikę typu Overwatch/WildStar od realistycznej, ale praca nad fizyką tych światów jak i wydajnością sprzętu jest jak najbardziej na plus.No i nie ukrywam, fotorealizm czasem bardzo pasuje, np. w takim Until Dawn. :)

Usunięty
Usunięty
16/07/2016 16:05

Moim zdaniem, nie wolno ograniczać twórców, bo to spowoduje tylko zastój i stagnacje. Widać to już w animacji CGI w filmach animowanych, która to animacja nie potrafi/nie chce przeskoczyć narzuconych ram umowności i uproszczenia (bo to w końcu filmy dla dzieci i świat oraz bohaterzy nie mogą być zbyt realni) i zaczyna technicznie zjadać swój własny ogon.Nie wiem, czy chciałbym fotorealistycznej grafiki, gra jednak powinna wyglądać jak gra, a film jak film, a wszystkie zabiegi próbujące urealnić filmowe doznania, jak 3D czy 48 kl/s czy Motion Plus tylko psują te doznania, zamiast czynić je lepszymi.Mimo wszystko, mody graficzne, np. do TES V Skyrim pokazują, jak wiele można poprawić w dzisiejszych grach od strony technicznej na PC, jeżeli tylko komuś się chce to robić. Szkoda, że takie rzeczy muszą robić moderzy, a gracze muszą się głowić, jak to dodać do gry ;) Jest na prawdę wiele rzeczy do poprawienia: oświetlenie, cieniowanie, tekstury, animacje, fizyka, itp. Jak sobie spojrzycie, jakie tekstury w 2K i 4K porobili gracze to odechce Wam się grać w oryginalny (brzydki) produkt.Dochodzą jeszcze takie rzeczy, jak imersja/integracja ze światem gry - czy nie wkurza Was, że grając możemy wskoczyć/wspiąć się tylko tam i tylko na ten obiekt, element, na który pozwolą nam twórcy? Nie wkurza Was fakt, że często drobny obiekt w świecie gry potrafi być przeszkodą nie do pokonania? Może przyszłością nie jest tzw. open world (skoro na razie nie da go się zrobić tak dobrze i szczegółowo, jakby się chciało), tylko mniejsze, otwarte lokacje, ale dopracowane w 100% i z pełną swobodą ingerencji w ten świat?




Trwa Wczytywanie