Na szczęście nie będzie to przeszkadzać podczas pojedynków, bo twórcy nie przewidują funkcji cross-play dla swojej produkcji w trybie rywalizacji.
Na szczęście nie będzie to przeszkadzać podczas pojedynków, bo twórcy nie przewidują funkcji cross-play dla swojej produkcji w trybie rywalizacji.
- Gramy z wykorzystaniem myszy i klawiatury, ale rdzeń rozgrywki jest zbudowany wokół kontrolera. Nie uważam, by jedno było nad drugim w kwestii priorytetów. Ale musimy się upewnić, że zabawa z wykorzystaniem pada, która jest przecież dziedzictwem tej serii, będzie absolutnie perfekcyjna - powiedział Ryan Cleven, odpowiadający w zespole za pracę nad trybem wieloosobowym.
Pomimo faktu, że Gears of War 4 wychodzi na dwie platformy, deweloperzy nie przewidzieli możliwości rywalizacji pomiędzy jej użytkownikami, a kwestia kontrolerów pewnie odegrała tu kluczową rolę. Nie oznacza to jednak, że gracze z PC i Xboksa One nie będą mogli bawić się wspólnie - dostępną dla nich opcją zabawy będzie kooperacja w trybie versus.
- Nie balansujemy zabawy w wersji "PC kontra Xbox", obydwie wersje sterowania są więc zbalansowane niezależnie, choć korzystają z tego samego rdzenia. Gracze komputerowi podczas rozgrywki między sobą mogą korzystać z myszy i klawiatury lub kontrolera. To zależy od nich. Na Xboksie naturalnie ustawiliśmy tytuł pod zabawę z wykorzystaniem gamepada i zbalansowaliśmy ją właśnie w ten sposób. Upewniliśmy się, by te dwie grupy graczy podczas rywalizacji przez sieć nie grały przeciwko sobie - dodał Ryan.