Horizon: Zero Dawn bez natywnego 4K, ale ponoć gracze nie dostrzegą różnicy

Paweł Pochowski
2016/09/08 14:10
9
0

Gra wygląda przepięknie na zaprezentowanym wczoraj gameplay'u, ale nie liczcie na rozgrywkę w natywnej rozdzielczości 4K.

Horizon: Zero Dawn bez natywnego 4K, ale ponoć gracze nie dostrzegą różnicy

Jedną z kilku zaprezentowanych podczas PlayStation Meeting gier był Horizon: Zero Dawn, który doczekał sie dłuższego i świetnie wyglądającego pokazu. Gameplay możecie zobaczyć poniżej - to ponad trzy minuty świetnych widoków z genialnym efektem HDR na czele, a także wspinaniem się na imponująco wielkiego robota przez główną bohaterkę. Jak donosi destructoid gra będzie wyświetlana w rozdzielczości 4K, ale nie będzie to obraz renderowany natywnie, jedynie skalowany. Według dyrektora artystycznego Jan-Barta Van Beeka, efekt finalny będzie na tyle bliski oryginałowi, że większość osób nie dostrzeże różnicy.

Zastanawiam się jednak czy gracze, którzy zainwestują w telewizor 4K z chęcią dokupią do niego konsolę, która nie wykorzysta jego pełnych możliwości, a zaoferuje jedynie skalowany do tej rozdzielczości obraz. I obawiam się, że część z nich nie będzie z tego powodu zadowolona. Mimo wszystko, Horizon: Zero Dawn i tak wygląda prześlicznie. Zobaczcie sami.

GramTV przedstawia:

Komentarze
9
fenr1r
Gramowicz
10/09/2016 09:52

Poczytałem i to jest nadal skalowanie, tylko przy pomocy bardziej zaawansowanych technik. Powraca nieśmiertelny tekst "nie widać różnicy", a tymczasem Tomb Raider mimo trybu 4k@30FPS nie potrafi utrzymać stałych 60FPS klatek w 1080p. Ostatnim razem miała być super technologia HSA i gry w 1080p@60FPS, a jak się skończyło każdy wie. Dlatego ja sceptycznie do tego podchodzę.

Usunięty
Usunięty
09/09/2016 15:49
Dnia 08.09.2016 o 17:18, fenr1r napisał:

Nic z tego nie rozumiem. W jaki sposób upscaling z połowy 4k, to prawdziwe 4k?

1080p to 1/4 4K wyobraź sobie co będzie się działo jak gra będzie miała upscale z 720p na 4K.

HiddenNick
Gramowicz
09/09/2016 12:25

>> > Dodatkowo PS4 Pro ma wbudowany hardware do skalowania obrazu wyrenderowanego w rozdzielczości>> > stanowiącej połowę prawdziwej rozdzielczości 4K. Przy czym nie jest to skalowanie> które> > polega na tym co robią telewizory. Obraz z PS4 Pro to właściwie prawdziwe 4K.>> Nic z tego nie rozumiem. W jaki sposób upscaling z połowy 4k, to prawdziwe 4k?Ciężko tak to wszystko tłumaczyć w tym małym okienku. Lepiej będzie jak poczytasz o technologiach zastosowanych w Pro w innym miejscu.Ja tylko napiszę, że rendering to nie jest to samo co odtwarzanie filmu klatka po klatce. Tam nie masz żadnych dodatkowych danych poza tym co właśnie znajduje się w obecnej ramce. I jest absolutnie nie wystarczające do uzyskania oczekiwanego efektu. PS4 renderuje obraz w taki sposób żeby posiadać wystarczającą ilość danych do wyświetlenia ostatecznego obrazu w 4K. Niewielkim kosztem.Z porównań wynika, że obraz 4K z PS4 Pro różni się właściwie niezauważalnie od natywnie wyrenderowanej sceny. Podczas gdy zwykły upscale praktycznie nic nie daje...




Trwa Wczytywanie