W Reus gracze kierują czterema gigantami, za pomocą których mogą kształtować planety wedle woli, przygotowując miejsce do życia dla ludzi.
W Reus gracze kierują czterema gigantami, za pomocą których mogą kształtować planety wedle woli, przygotowując miejsce do życia dla ludzi.
Niezależna gra Reus, która trafiła na PC w 2013 roku, już wkrótce ukaże się również na konsolach - ogłosiło Soedesco. W tym symulatorze boga gracze mogą kontrolować cztery potężne giganty, posiadające rozmaite umiejętności. Za ich pomocą można zmieniać kształt planety, tworzyć góry i oceany czy lesiste tereny, dodawać różnego rodzaju minerały, rośliny i zwierzęta. Nie można jednak kontrolować ludzi, którzy posiadają wolną wolę (choć za pomocą gigantów można ich karać bądź nagradzać). Zadanie polega na przygotowaniu ludziom dobrych warunków do życia - ale trzeba uważać, by nie obdarować ich zbyt hojnie.
- Interfejs dostosowany do kontrolera wymagał sporej uwagi, co z pewnością zauważycie - powiedział współzałożyciel studia Abbey Games, Bas Zalmstra. - Granie w Reus na kanapie jest wspaniałym, płynnym doświadczeniem! Jesteśmy zadowoleni z przygotowanego portu i nie możemy się doczekać premiery Reus na PS4 i Xboksa One.
Reus trafi na konsole obecnej generacji 14 października 2016, w wersji pudełkowej i cyfrowej.