Bohemia skupia się przede wszystkim na wersji PC i pożera ona 99 procent zasobów studia.
Bohemia skupia się przede wszystkim na wersji PC i pożera ona 99 procent zasobów studia.
- PC jest naszą flagową platformą dla DayZ. To tutaj wykorzystujemy 99 procent naszej mocy przerobowej. I choć Sony i Microsoft mocno naciskały, by przyspieszyć pracę i potwierdzić, że gra nadchodzi, nadal skupiamy się na PC. Nie możemy ruszyć z DayZ na tych platformach, a przynajmniej nie na grywalnym poziomie, dopóki silnik Fusion nie będzie kompletny, choćby częściowo - powiedział Brian. Dodał także, że nad konsolowymi wersjami pracuje kilka osób, ale i tak nie powinniśmy spodziewać się żadnych ogłoszeń w tym temacie. - Mamy mały zespół programistów upewniających się, że nasze wersje gry na PS4 i XO przynajmniej działają - dodał.
Co ciekawe, gdy DayZ będzie już mogło zadebiutować na konsolach, posiadacze Xboksa One pewnie ujrzą swoją wersję przed posiadaczami PS4. - Gdy już dotrzemy do miejsca z wersją PC w którym będziemy czuć się komfortowo, zaczniemy nadganiać prace wersji konsolowych i wtedy przyjdzie czas na ogłoszenia czy rozmowę o programie Xbox Game Preview, w którym wyobrażam sobie, że znajdziemy się najpierw, gdyż Sony nie posiada żadnego odpowiednika - tłumaczy dyrektor kreatywny DayZ.
Jest tylko jeden problem. Jeśli DayZ na PC nadal będzie powstawać w tym tempie, a kolejne patche naprawiając jedną rzecz będą psuły inne, gra na konsolach może ukazać się w momencie, w którym nikt już się tym specjalnie nie przejmie.