Twórca Gears of War 4 postrzega branżę indie trochę niczym iluzję

Paweł Pochowski
2016/10/04 10:40

Opowiada także o tym dlaczego lubi tworzyć produkcje z gatunku AAA - takie jak Gears of War 4.

Twórca Gears of War 4 postrzega branżę indie trochę niczym iluzję

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera Gears of War 4 to czas, gdy deweloperzy po osiągnięciu złotego statusu mogą trochę odpocząć i mają czas na pojawienie się w mediach. Tak uczynił Rod Fergusson, dyrketor studia The Coalition, który w wywiadzie dla motherboard opowiedział o tworzeniu gier wysokobudżetowych oraz postrzeganiu branży gier niezależnych.

- Moją pasją są gry, które mogą zrobić różnice, trafić na okładkę magazynu, poruszające gracza, ze znaczącą historią. Nie takie z gatunku "dopasuj do siebie trzy elementy". Nie interesują mnie produkcje na krótkie oderwanie się od rzeczywistości. Jako twórca gier opowiadam się za rozrywką i immersją - powiedział Rod Fergusson, motywując swoje uwielbienie gla gier AAA. Dyrektor studia The Coalition przyznał także, że branża indie to według niego trochę iluzja.

GramTV przedstawia:

- Słyszysz ludzi twierdzących, że praca nad AAA to same crunche, więc wolą zostać niezależni. A potem w filmach dokumentalnych widać, że mordują się z dokańczaniem gier pracując po 24 godziny na dobę i śpiąć w wannie u rodziców. (...) Prawda jest taka, że jeśli masz pasję wobec tego co robisz, wierzysz w to i chcesz być najlepszy, będziesz pracował ciężko. Taka jest rzeczywistość. I nie ma znaczenia w jak wielkim zespole pracujesz - powiedział Fergusson dodając także, że lubi prace nad wysokobudżetowymi produkcjami - ich jakość oraz efekt końcowy całego procesu. Podoba mu się także to, że praca w zespole wielkości The Coalition z pomocą 300 osób pomaga osiągnąć odpowiedni, założony efekt.

Fergusson ujawnił także, że zespół The Coalition mocno pracował, by wyrobić się z Gears of War 4 na premierę, a od pokazu gry na E3 w czerwcu było jeszcze wiele pracy do wykonania. Jaki jest efekt końcowy, o tym przekonamy się już 11 października, gdy produkcja ukaże się na rynku.

Komentarze
10
Takeya
Gramowicz
05/10/2016 17:35

Nie licząc kilku wyjątków nienawidzę gier indie przez ten śmietnik, jaki robią na Steamie i PS4. Zaorałbym i posypał solą - jak 80% gier to klony Mario albo gier Java to po co takie raczysko ma trawić branżę?

Usunięty
Usunięty
04/10/2016 19:50

> A tak> na marginesie przekornie dodam, że mimo takiego fantastycznego rozwoju technologii ze> świecą szukać dobrze zrobionego remake''u starego poczciwego Arcanoida. Znam tylko jedną> komercyjną współczesną wersję, która jest całkiem dobraJaką? Chętnie się zapoznam.

Usunięty
Usunięty
04/10/2016 17:46

To zabawne jak komentujący którzy znają branżę gier z newsów krytykują producenta Gearsów za... brak znajomości branży ;)Ogarnijcie: i w indie, i w AAA robi się rzeczy fajne i mniej fajne. I tu, i tu czasem się crunchuje. Różnica polega na tym, że gdy robisz dla dużego studia to masz pewność, że na koniec miesiąca dostaniesz wypłatę. Owszem, super jest robić ambitne gry na własny rachunek, pro publico bono, licząc na późniejsze zyski - ale nie każdy może sobie na to pozwolić. Nie każdemu też taka "garażowa" praca na mniejszą skalę musi odpowiadać. Ze znajomością branży ma to wspólnego tyle, co nic.




Trwa Wczytywanie