Grupa NPD opublikowała wyniki swojego badania sprawdzającego czy gracze chętniej sięgają do portfela po pieniądze na DLC czy mikrotransakcje.
Grupa NPD opublikowała wyniki swojego badania sprawdzającego czy gracze chętniej sięgają do portfela po pieniądze na DLC czy mikrotransakcje.
Wśród ankietowanych graczy pomiędzy 13, a 54 rokiem życia przez ostatnich trzy miesiące 28 procent wydało swoje pieniądze na cyfrowe dodatki. 23 procent wskazało, że woli mikrotransakcje. DLC było wyborem jedynie 16 procent. Połowa z tych, którzy nie kupili nic stwierdzili, że nie mają ochoty wydawać na takie rzeczy swoich pieniędzy. 48 procent stwierdziło, że oferowana zawartość nie jest warta swojej ceny. Kolejnych 16 procent ankietowanych powiedziało, że takie dodatki powinny być wbudowane w grę, a nie sprzedawane osobno.
Większość graczy stwierdziła, że najlepiej nowe elementy odblokowywać za wirtualną walutę, choć aż 78 procent przyznało, że może rozważyć mikrotransakcje w celu odblokowania broni czy umiejętności - kluczem do podjęcia decyzji jest to, jak bardzo podoba im się gra oraz cena.