Były pracownik Irrational Games podkreśla, że gdyby 2K Games nie mieszało się do tworzenia gry, byłaby ona znacznie lepsza.
Były pracownik Irrational Games podkreśla, że gdyby 2K Games nie mieszało się do tworzenia gry, byłaby ona znacznie lepsza.
Jeden z deweloperów, który niegdyś pracował dla studia Irrational Games, twierdzi, że The Bureau: XCOM Declassified okazało się rozczarowaniem, gdyż 2K za bardzo wtrącało się do tworzenia gry. W efekcie koncepcja zmieniała się kilkakrotnie, prace przeciągały się zdecydowanie za długo, a sama gra zebrała niezadowalające oceny:
- Czy wiecie, czemu The Bureau: XCOM Declassified okazało się porażką? Ja wiem - byłem tam. Była to jedyna gra XCOM, przy której 2K HQ poczuło się zobligowane do mieszania się w proces tworzenia. Kilkakrotnie zażyczyło sobie restartu prac i pozbawiło twórców kreatywnej kontroli, pozwalając sobie nawet na zmianę nazwy głównego studia na "2K Marin, Australia"; tylko po to, żeby australijskie studio wiedziało, że już nie ma nic do powiedzenia.
Anonimowy pracownik podkreślił, że The Bureau: XCOM Declassified znalazło zaledwie 0,5 miliona nabywców, podczas gdy BioShock sprzedało się w liczbie 5 milionów egzemplarzy, BioShock 2 - 4 milionów, BioShock Infinite - 4,3 miliona, zaś Borderlands: The Pre-Sequel - 1,7 miliona.
2K Australia zostało zamknięte w kwietniu 2015. Autor nie szczędzi gorzkich słów pod adresem tych, którzy do tego doprowadzili - zwłaszcza, że dla niego Irrational Games było nie tylko pracą, ale wręcz życiem.