Dziś mieliśmy okazję obejrzeć 40-minutowy fragment rozgrywki z Conan Exiles. Dzięki niedawnej akcji AMA (Ask Me Anything) na Reddicie mogliśmy dowiedzieć się również sporo ciekawostek o grze:
- twórcy nie wykluczają wersji na PS4, ale nie są gotowi na rozmowy o niej - na razie skupiają się na wersji na PC i Xboksa One; przygotowują je równocześnie
- gra działa na Unreal Engine 4 - silniku, który lepiej sprawdza się na Xboksie niż własny silnik Funcom
- zespół rozważy dodanie kompatybilności z Project Scorpio we właściwym czasie
- inspiracją dla gry były przede wszystkim książki Roberta E. Howarda, ale są też nawiązania do filmów (wężowe strzały, koło bólu, gdzie można sprowadzać niewolników itd.)
- kreowanie postaci jest bardziej złożone niż w podobnych grach - można zadecydować o wyglądzie, religii, rasie, głosie itd.
- można zmienić kształt twarzy za pomocą suwaków
- świat gry będzie "bardzo duży"
- zdobywanie przychylności bogów zapewni dostęp do specjalnych mocy, przedmiotów i broni - np. wyznawcy Seta będą mogli strzelać wężowymi strzałami
- w dniu premiery będzie dostępny biom pustynny, z tropikalnymi oazami, piaskowymi wydmami, zniszczonymi miastami, kryształowymi źródłami; w grze będzie można szukać informacji o dawnych cywilizacjach
- w przeciwieństwie do ARK: Survival Evolved, Conan Exiles skupi się na walce wręcz, ciekawostkach i interesujących historiach do znalezienia w świecie gry, religii odblokowującej dostęp do magii, systemie przekształcania wrogów w niewolników
- zabraknie latających wierzchowców
- można będzie stworzyć własny serwer dla około 70 graczy w fazie wczesnego dostępu; czat tekstowy będzie dostępny na PC, trwają prace nad wersją na Xboksa One
- w opcjach serwera pojawi się możliwość zablokowania najazdów na bazę gracza, który aktualnie nie gra, albo ustawienia w niej niewielkiego oddziału obronnego
- w opcjach serwera da się ustawić szybkość awansowania
- nie będzie klas postaci; w pierwszej fazie Early Access nie będzie czarodziejstwa - zostanie dodane później
- nie będzie mikrotransakcji, pay-to-win ani subskrypcji
- rekrutowanie tancerek zapewni różne premie
- pojawią się meble i możliwość interakcji z nimi
- twórcy chcą, by farbowanie wyposażenia było dostępne już w Early Access
- postępy będą oznaczać awansowanie na wyższe poziomy, zwiększanie statystyk i odblokowywanie nowych receptur
- fabuła nie jest głównym elementem gry, ale pojawi się w niej sporo elementów fabularnych
- ewentualny sukces Conan Exiles nie oznacza wstrzymania prac nad Age of Conan ani wyłączenia serwerów gry - oboma tytułami zajmują się różne zespoły
- wierzchowce i środki transportu zostaną dodane po starcie Early Access
- niektóre elementy przypominają Age of Conan, ponieważ powstały na bazie tych samych pomysłów; silnik Unreal Engine 4 nie pozwala wykorzystać bezpośrednio starych elementów
- okres Early Access potrwa nie dłużej niż rok
- nie ma w planach trybu battle royale
- wersja PC będzie dostępna na Steam, obecnie nie ma w planach udostępnienia gry w Windows Store
- NPC-ów będzie można łapać i zmuszać do pracy jako łuczników, tancerki, rzemieślników itp.
- w grze będzie można budować wokół własnej bazy ściany o różnej wytrzymałości, korzystać z pułapek i przywoływać awatara wybranego boga do obrony
- w grze będzie można tworzyć klany, ustalać hierarchie i nadawać uprawnienia
- pojawi się system gestów
- jeśli chodzi o skradanie się: po prostu trzeba uważać, by wróg cię nie zobaczył
- zbudowanie fundamentów oznacza, że masz kontrolę nad danym obszarem i w pewnym promieniu nikt nie może budować - póki nie zniczy twoich fundamentów
- burze piaskowe będą zawsze stanowić zagrożenie; NPC będą mogli atakować bazę (nie w fazie Early Access); w świecie gry pojawi się mnóstwo niebezpiecznych miejsc i potworów
- pojawi się kilka dużych lochów, unikatowych bossów i skarbów, unikatowych zdarzeń
- Koło Bólu złamie wolę schwytanych ludzi i zamieni ich w niewolników; ludzi można łapać, pozbawiając ich przytomności
- magiczne przedmioty będą mieć wiele form
- broń będzie mieć określoną wytrzymałość
- nocą pojawią się inne stworzenia niż w dzień
- nie da się hodować zwierząt (przynajmniej nie w Early Access)
- niektóre zwierzęta będą agresywne, inne będą uciekać
- ekran ładowania pojawi się tylko podczas rozpoczynania zabawy
- stworzenie przedmiotu będzie wymagało jedynie naciśnięcia przycisku - ale potrzebne będą stanowiska rzemieślnicze, odpowiednie surowce i receptury (receptur ma być ponad 100)
- nie będzie wsparcia dla trybu split-screen
- nie będzie walki z grzbietu wierzchowców
- można odkryć różne religie, znajdując wyznawców w świecie gry.
Conan Exiles zostanie udostępnione w ramach Early Access 31 stycznia 2017.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!