Phoenix Labs udostępniło nowy materiał wideo, pokazujący walkę za pomocą topora i miecza.
Phoenix Labs udostępniło nowy materiał wideo, pokazujący walkę za pomocą topora i miecza.
Dauntless - RPG skupiające się na walkach z ogromnymi potworami - zostało zapowiedziane na początku grudnia. Gra jest inspirowana takimi tytułami, jak Monster Hunter, Dark Souls, Bayonetta i Devil May Cry.
Twórcy chcieli, by system walki nie polegał na zwyczajnym wymachiwaniu bronią. Bardzo ważne jest dla nich dopracowanie takich elementów, jak drżenie ekranu po wyprowadzeniu ciosu, ślad pozostawiany w powietrzu przez broń, zużycie wytrzymałości na każdy atak (dzięki czemu poczujemy, że mamy w ręku ciężki oręż, a nie zapałkę), animacje po uderzeniu bronią w cel i reakcje przeciwnika na cios (przykładowo, ogromny behemot powinien odczuć boleśnie trafienie toporem bojowym, ale ukłucie szybkiego rapiera raczej nie będzie dla niego problemem). Po opracowaniu poszczególnych elementów, pozostaje połączyć je w combosy oraz dodać takie efekty, jak wytrącenie z równowagi czy przełamanie obrony.
Film - z wersji pre-alfa - na razie nie prezentuje się szczególnie widowiskowo. Zarówno bohater, jak i potwór, będący czymś w rodzaju hybrydy kota i ptaka, zdają się poruszać w zwolnionym tempie. Jednak z pewnością do premiery gry jeszcze bardzo wiele się zmieni.
Dauntless ukaże się w przyszłym roku, jako tytuł free-to-play. Zainteresowani mogą zgłaszać chęć udziału w beta-testach (a przy okazji zarezerwować sobie nazwę) na stronie playdauntless.com.